Koudekerk geeft in vijf minuten alles weg.

Nieuwkoop 1

Jos van der Hoorn
Job stolk
Sjoerd Tuithof
Jesper Langeree
Thijs van der Zon (solo)
Roland Kooijman (schot)
Roland Kooijman
Dorus Boddeke
Thijs van der Zon
Jesper Langeree (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

18 maart 2017 14:30

Kaijen, D.

Opstelling

We hebben er in ieder geval hard voor gewerkt, waren de woorden van Alex Redel vlak voor tijd toen Nieuwkoop de derde treffer achter Michael Kneulman schoot. Daar was geen woord van gelogen maar het was voor Koudekerk de vierde nederlaag in vijf competitie wedstrijden. Op deze manier gaat het nog een opgave worden om de nacompetitie te halen.

Redel kon voor de wedstrijd tegen Nieuwkoop weer beschikken over Sander Blijleven, Daniel wildschut en Yvar de Groot. Alle drie stonden gelijk weer in de basis voor deze belangrijke wedstrijd. Nieuwkoop had de laatste weken een mindere serie neergezet en was er veel aan gelegen om daar een eind aan te maken. De bezoekers hadden in de openingsfase  dan ook het meeste balbezit. Maar balbezit is een ding, scoren is een ander. De enige grote kans was aan de kant van de bezoekers te noteren. Job Stolk zag zijn inzet worden gekeerd waarna Yvar de Groot de rest deed. Voor de rest viel er weinig te genieten op het druilerige sportpark in Koudekerk.

Na de rust leek de Koudekerk de score te openen maar was de grenstrechter van Nieuwkoop de enige die buitenspel meende te bespeuren. De scheidsrechter nam het vlagsignaal over en zo werd Koudekerk een zuivere goal, en voorsprong, onthouden. Even later was het aan de andere kant wel raak, Thijs van der Zon speelde zich knap vrij en opende de score. Nog geen vijf minuten later was het gedaan met Koudekerk toen Sander Blijleven de snelle Jesper Langeree niet kon stoppen en was het voor Roland Kooijman een koud kunstje het vonnis te voltrekken. Koudekerk ging een soort wanhoop voetbal spelen. Sander Blijleven in de spits en lange ballen met de hoop dat er iets viel te behalen op deze manier. Maar ook op deze manier lukte het Koudekerk niet om keeper Rodney van Beek echt op de proef te stellen. In de slotfase werd de schade nog groter toen via een counter Jesper Langeree de derde treffer binnen schoot. Een overwinning waar weinig op viel af te dingen, Koudekerk creëert vrijwel geen kans en lijkt nu in de fase te zitten  waarin alles wat voor de winterstop mee zat het nu tegen zit.

Nieuwkoop naderd Koudekerk tot op vier punten en Koudekerk moet zich zorgen gaan maken om de tweede plaats, B.S.C. staat nu met twee punten achterstand derde maar moet nog de gestaakte wedstrijd tegen L.S.V.V. uitspelen. weten zij deze te winnen nemen ze de tweede plaats over.

Voor Koudekerk wacht er volgende week de reis naar Schoonhoven alwaar om 15:00 de plaatselijke v.v. wacht.