Koudekerk wint van zwak Siveo`60

Assist: Mike Slottje
Patrick de Jong
David Vermeij
Bas van Heerdt (intikker)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

11 maart 2017 14:30

Doesburg, J.S.M.

Opstelling Koudekerk 1

Voetballen en wintersport, het levert veel trainers kopzorgen op. Zo ook Herman Verrips en Alex Redel, beide trainers hadden nog al wat invallers in hun selectie opgenomen voor het onderlinge treffen. Na 90 minuten voetballen bleek dat de invallers bij Koudekerk het beste rendeerde. De bezoekers wonnen met 0 - 3 en de winst was meer dan welkom bij de bezoekers die na drie competitie nederlagen wel weer eens een meevaller konden gebruiken.

Wederom een groot aantal afwezigen bij Koudekerk. Het leverde een basisplaats op voor Gino van der Voort die normaal in het derde elftal uit komt. Op de bank, naast de niet geheel fitte Bas van Heerdt en Yvar de Groot vond met Sidney de Schepper en A-junior Bryan Middelkoop. Verder ontbrak Sander Blijleven met een blessure en Daniel wildschut maar kon Redel wel weer beschikken over Ruben v/d Berg. Die kreeg een plaats op het middenveld en vond men achterin wederom Richard van Heijningen terug. Dat het bij Siveo ook niet compleet was kwam Koudekerk goed uit, het nam al snel het initiatief, veelal via de verassend sterk spelende van der Voort. Na een kwartier was het van der Voort die de openingstreffer voor bereide. Fabian Roosenbrand maakte het goede werk van van der Voort af. kort daarna had Mike Slottje de kans om de wedstrijd al snel te beslissen maar oog in oog met keeper Erik Streng miste de aanvoerder. Niet veel later was de thuisclub gevaarlijk via Wesley Voorend maar hier was Michael Kneuman attent. Mede door het goede keeperswerk van Kneulman behaalde Koudekerk met en 0 - 1 voorsprong de rust.

Na de rust was Sidney de Schepper de licht geblesseerde Jordy Melchert af komen lossen. Voor het spelbeeld maakte het niet veeluit, Koudekerk was de betere ploeg en zocht voortdurend de goal van Streng. Die had een aantal keer het geluk dat men bij Koudekerk de verkeerde keuze maakte als het op afronden aan kwam. Gastspeler Gino van der Voort had zich een hele mooie middag kunnen bezorgen maar gaf twee keer af welke ternauwernood kon worden onderschept en zag een eigen inzet worden gekeerd door Streng. Dat de 0 - 2 zou vallen was een kwestie van afwachten. Dat moest men tot 10 minuten voor tijd. Ondertussen was Bryan Middelkoop in het veld gekomen voor de, ook al niet fitte, Rick Vogels en had gelegenheid spits Ben van Tongeren plaats gemaakt voor Bas van Heerdt. De 0 - 2 viel van een vrije trap van Mike Slottje. Sidney de Schepper reageerde alert op de slecht verdedigde bal en schoot eenvoudig raak. Bij Siveo dacht men nog aan buitenspel maar scheidsrechter Doesburg bleef bij zijn beslissing en keurde de treffer goed. Hiermee was de wedstrijd beslist en werd de treffer in de slotminuut van Bas van Heerdt, weer op aangeven van Gino van der Voort, slechts goed voor de statistieken.

Zo pakte Koudekerk weer een keer de drie punten en kan het zich gaan opmaken met het treffen met Nieuwkoop volgende week, prettig voor Alex Redel is dat de komende week er weer flink wat spelers terug keren van blessures en wintersport.