Koudekerk ook tegen L.S.V.V. onmachtig

Moussaoui, O.

Opstelling

Koudekerk ook tegen L.S.V.V. onmachtig

hevig teleurgesteld dropen de spelers van Koudekerk af, terwijl de "studenten"van L.S.V.V. het feestje vierden. Het feestje wat Koudekerk had kunnen vieren want B.S.C. had niet kunnen winnen van CVC Reeuwijk en dus had winst genoeg geweest voor winst van de tweede periode. Nu heeft de ploeg van Alex Redel nog 1 punt voorsprong op B.S.C. en zag het Nieuwkoop ook op 1 punt komen. Op 4 maart zal men moeten winnen bij W.D.S. om alsnog de periode te pakken.

Zonder Ruben v/d Berg begon Koudekerk aan de wedstrijd tegen de Leidse studenten ploeg.  Om voetbal van achteruit te krijgen nam Mike Slottje de plaats in het centrum over van v/d Berg. Hierdoor was er weer een basis plaats voor Daniel wildschut. Waar het aan lag zal een raadsel blijven maar de thuisploeg begon dramatisch zwak aan de wedstrijd, veel te laag tempo en veel balverlies leverde een eerste helft op die het aankijken nauwelijks waard was. De bezoekers lieten het Koudekerks geklungel zich wel vallen en maakte zich niet al te druk. Immers te vaak had het laatste kwartier de ploeg al de das omgedaan dus dit kwam de bezoekers zeer goed uit. Immers de laatste overwinning van de studenten stamde uit 2011, toen won men met 3 - 1. Daarna zaten de bezoekers in de vierde klasse of kreeg men een nederlaag te slikken. de 0 - 0 ruststand gaf de bezoekers een beter gevoel dan de thuisclub.

Alex Redel liet zijn ongenoegen in de rust duidelijk blijken en bracht Rick van Tol in het elftal. Rick Vogels mocht gaan douchen. Het bracht niet veel verbetering. Sterker nog, het werd nog donkerder voor Koudekerk toen Guus van Kessel de score opende.  Redel reageerde door Gryvo Biya naar de kant te halen en Christian Vergunst in te brengen, zodoende kwam Mike Slottje weer op het middenveld te spelen en leek Koudekerk wakker te zijn geworden. Het veldspel werd beter maar als men in de buurt van de goal van Dammes Waasdorp kwam stokte het. Freek Jansen zag dat als de beslissing in de wedstrijd, wij speelde zeker niet goed maar omdat Koudekerk niet tot een slotpass kwam bleven zij ongevaarlijk. Zo konden de studenten blijven hopen op een stunt. Die hoop werd groter toen van Kessel met zijn tweede treffer Koudekerk dieper in de problemen bracht. De manier waarop de thuisploeg zich bij deze treffer liet aftroeven mocht men zich terdege aanrekenen. Vijf minuten later werd alles beslist toen Richard Guffens het duel van Daniel wildschut won en Michael Kneulman voor de derde keer kansloos liet. Drie goals uit drie kansen voor L.S.V.V. een trefzekerheid die ongekend is. Koudekerk kon daar slechts twee mogelijkheden tegen over zetten. Op die manier gekeken was de winst voor L.S.V.V. niet eens onverdiend te noemen.

Voor Koudekerk wordt het nog een zware klus om de tweede periode binnen te halen. B.S.C. en Nieuwkoop komen op 1 punt en hebben nu een beter doelsaldo dan Koudekerk. Winst tegen en bij W.D.S. is noodzakelijk voor de winst in de tweede periode.