Alleen een wonder kan Koudekerk nog aan periode helpen

WDS 1

Lourens Uijterwijk (intikker)
Makr Koorevaar
William Tichem
Gert de Koning
Erik Vermeulen
Jouher Mhamdi
Jelle Wobma

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

4 maart 2017 14:30

Verhoef, C.H.

Opstelling Koudekerk 1

Koudekerk lijkt alleen nog via een wonder de tweede periode te kunnen pakken, immers het verloor zelf bij W.D.S. Nieuwkoop deed dat ook maar de wedstrijd tussen L.S.V.V. en B.S.C.`68 werd gestaakt bij een 0 - 0 stand. Weet B.S.C. in het resterende gedeelte niet te verliezen zijn zij de winnaar van de tweede periode.

Het was puzzelen geweest voor Alex Redel, Ruben v/d Berg, Sidney de Schepper, Daan v/d Zwet, Grivo Biya, Christian Vergunst, Bas van Heerdt en Rick van Tol waren om uiteenlopende redenen niet beschikbaar. Zo was daar ineens weer Richard van Heijningen weer in de basiself terug te vinden. Op de bank louter spelers die men normaal gesproken alleen in het tweede op het formulier tegen komt. Aangevuld met assistent keeperstrainer Tony van Ooi. het laat even zien hoe ongelukkig deze wedstrijd kwam. Het was dan ook de thuisploeg die, na het eerste plaagstootje van Mike Slottje, de eerste helft weinig problemen kende. Problemen wel bij Koudekerk. Yvar de Groot was niet fit aan de wedstrijd begonnen en gaf nog bunnen een half uur aan niet verder te kunnen. Echter duurde het even voor Dave v/d Berg de Groot kon aflossen omdat scheidsrechter Verhoef het wisselsignaal negeerde pas na een kleine vijf minuten kon de wissel plaatsvinden. het was het begin van een middag vol discussie rond de beslissingen van Verhoef die vrijwel allemaal in het nadeel van de bezoekers uit pakte. Wel werd er ook nog gevoetbald, en gescoord. Op het moment dat Koudekerk dacht zonder schade de rust in te kunnen ging het fout. Lourens Uiterwijk schoot de rebound achter Michael Kneulman en zorgde daarmee voor nog een extra domper bij Koudekerk.

Na rust bleef de thuisploeg ogenschijnlijk probleemloos overeind. Alex Redel moest na een uur ook de zieke Mike Slottje naar de kant halen, Stefan de Wit was zijn vervanger. Ook Daniel Wildschut stond zijn plaats af aan Ben van Tongeren. Sander Blijleven ging naast Rick Vogels in de punt spelen en met drie man achterin ging Koudekerk alles of niets spelen. Lange ballen werde de zestien meter van de thuisploeg ingepompt in de hoop dat Sander Blijleven er iets mee kon. gevaarlijk werd het bij vlagen en ineens was daar de duw van Jos Lodder in de rug van Blijleven. Maar Verhoef stond erbij en keek ernaar. Toen even later Verhoef wel floot voor iets onbenulligs en Redel daar op reageerde was het Verhoef die de trainer achter de afrastering stuurde. Ondertussen was het op het veld ook steeds minder vriendelijk aan het worden. W.D.S. keeper Jan Boerefijn schreeuwde moord en brand toen hij een duel aan ging met Sander Blijleven. en Blijleven werd daarna belaagd door een aantal W./D.S. spelers met de bedoeling een kaart voor Sander te versieren. De Koudekerkse frustratie raakte op het kookpunt toen in de slotfase Lourens Uiterwijjk zich liet vallen binnen de zestien meter en Verhoef onmiddellijk naar de stip wees.  Rick Wils zal zou het vonnis over Koudekerk voltrekken maar Michael Kneulman pakte de inzet van Wils en gaf zo zijn ploeg nog enige hoop. Koudekerk trok nog eenmaal naar voren waarbij ook Richard van Heiningen zich voorin ging melden. Zo ver kwam het niet, de routinier werd onderweg snoeihard van achteren onderuit geschopt door Thomas Hagoort ook dit werd door Verhoef afgedaan met een doorgaan gebaar. Toen Verhoef even later ook affloot richten de frustraties zich ook richting de arbiter. Die bleef, heel verstandig, ook op het veld staan tot alle Koudekerk spelers naar binnen waren om zich daarna richting kleedkamer te begeven.

Michael Kneulman was na afloop reëel.  Je verdiende vandaag niet te winnen, zij waren gewoon beter. het is alleen dat zo een man de frustraties nog erger maakt. Sander Blijleven baalde ervan dat er zoveel spelers ontbraken. Juist in de wintersport periode moet je zo een belangrijke wedstrijd spelen. Alles bij elkaar een frustrerende middag voor Koudekerk. De derde nederlaag op rij en een zo zeker lijkende periode titel lijkt nu verloren te zijn gegaan. Volgende week speelt Koudekerk uit bij Siveo. het zal zich dan moeten oprichten en kijken of de derde periode het dan wel gaat lukken.