Lugdunum maatje te groot voor Koudekerk.

Lugdunum 1

Ozan Isitir (schot)
Jochie sebrechts (kopbal)
Bilal Karasahin (solo)
Bilal Karasahin
Casper Koreman
Jochie sebrechts
cem Isitir
Yvar de Groot (scrimmage)
Mohammed Berdai (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

4 februari 2017 15:00

Broeckaert, D.

Opstelling Koudekerk 1

Het is Koudekerk niet gelukt om Lugdunum de eerste nederlaag van dit seizoen toe te brengen. In Leiden verloor Koudekerk vrij kansloos met 4-2 van de koploper.

Om 15.00 uur trapte Lugdunum af voor de wedstrijd tegen Koudekerk. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Broeckaert.  Vanaf het eerste fluitsignaal was het wel duidelijk dat Lugdunum de bal mocht hebben en Koudekerk Lugdumum halverwege de Koudekerk helft op zou vangen om vervolgens vanuit de omschakeling de defensie van Lugdunum te verrassen. Doordat Koudekerk zeer onnauwkeurig was in de passing van achteruit kon de bal voorin geen moment vastgehouden worden. In de beginfase kreeg Adam Atif namens Lugdunum een mogelijkheid, maar raakte de bal totaal verkeerd in een kansrijke positie. Kort hierna kon Gryvo Biya de bal net niet lekker meenemen na een mooie pass van Ruben van de Berg.

De eerste 40 minuten gebeurde er niet veel. Lugdunum controleerde de wedstrijd zonder echt gevaarlijk te worden. Koudekerk leek dan ook vrij gemakkelijk stand te houden. Nadat Jochie Sebrechts de Leidenaren net niet op voorsprong wist te zetten was het in de 40ste minuut toch raak voor Lugdunum. Ruben was meer met zijn tegenstander bezig dan met de bal, waardoor een pas van Houssin Bezzai halverwege de Koudekerk helft plotseling Ozan Isitir alleen voor keeper Kneulman zette. Ozan wist hier wel raad mee en bracht Lugdunum op een verdiende 1-0 voorsprong. Dit was tevens de ruststand.

Met een ongewijzigd elftal begon Koudekerk aan de 2e helft. Koudekerk moest nu meer uit zijn schulp kruipen en op zoek gaan naar de gelijkmaker. Een kopbal van Sander Blijlevens noopte keeper Wassenaar tot handelend optreden. Uit de daaropvolgende corner kwam er nog een mogelijkheid voor Rick Vogels. Zijn schot ging echter een meter naast. Kort daarna kwam Rick van Tol Rick Vogels aflossen.

Na 60 minuten was de wedstrijd gespeeld. Na een voorzet van Adam Atif kopte Jochie Sebrechts de bal in de verre hoek onhoudbaar achter Michael Kneulman. 2 minuten later was het opnieuw raak. Na een prachtige lob op de lat van Casper Koreman was het Bilal Karasahin die de rebound, al dan niet in buitenspelpositie, binnen tikte. Het vlagsignaal van Joey Mansveld werd door de scheidsrechter genegeerd waardoor de koploper op 3-0 kwam. Een mooi moment was de invalbeurt van Bas van Heerdt, die na langdurig blessureleed in het veld kwam voor Jordy Melchert. Bas viel lekker in, had een mooi schot welke net over het doel van keeper Wassenaar ging. Koudekerk kreeg wat meer grip op het middenveld. Zoals dit seizoen inmiddels gebruikelijk is geworden wist Koudekerk in de slotfase nog 2x te scoren. Eerst was het Yvar de Groot die in de 88ste minuut de 3-1 binnen wist te frommelen uit een corner van Rick van Tol. Kort hierna gaf slordig uitverdedigen Mohammed Berdai de gelegenheid de 4-1 binnen te tikken. Het slotakkoord kwam op naam van Sander Blijlevens door ver in blessuretijd de bal snoeihard in het doel te schieten en daarmee de eindstand op het scorebord te zetten: 4-2.

Na afloop was Alex Redel duidelijk over de nederlaag. "Zij waren gewoon beter vandaag" De eerste helft stond het wel goed maar ontbrak het bij ons aan de eindpass. De tweede helft was duidelijk, al is het jammer dat zij hun beste wedstrijd van het seizoen nu uitgerekend tegen ons moeten spelen.

Koudekerk staat nu 5 punten achter op koploper Lugdunum en moet zich na vandaag gaan richten op de 2e plaats in de competitie en het binnenhalen van de 2e periode. Volgende week wacht WDS waar Koudekerk nog een appeltje te schillen heeft na de 0-1 thuisnederlaag.