Koudekerk slaat weer in slotfase toe

BSC '68 1

Martijn Poort
Jelle Verhoef
Branko Sandifort
Lody Dijkhuizen
Jelle Verhoef
Lody Dijkhuizen
Lennert v/d Berg
Rowin Bouwmeester
Mike Slottje (vrije trap)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

28 januari 2017 14:30

Honsbeek, W.

Opstelling

bij B.S.C.`68 was men al uiterst tevreden met het punt, een half uur met een man minder en Koudekerk had nog niet gescoord. De klok stond al enige minuten op 90 toen scheidsrechter Honsbeek nog een vrije trap toekende aan Koudekerk. Mike Slottje schoot de bal snoeihard achter de kansloze Michael Verhoef en bracht zijn ploeg in de uiterste slotfase de drie punten. En dat was niet voor het eerst dit seizoen dat koudekerk in de slotfase de overwinning pakt.

toch zag het er voor de rust niet naar uit dat de drie punten in Koudekerk zouden blijven. De gasten waren gewoon beter dan een zwak spelend Koudekerk. Het bracht Alex Redel al tot een vroege wissel. Daniel wildschut werd het slachtoffer waar er nog wel een paar in aanmerking kwamen voor een vervroegde douche. Jordy Melchert was zijn vervanger. Veel verschil maakte het nog niet en de thuisploeg mocht zich dan ook gelukkig prijzen dat het zonder schade de rust haalde.

Na rust bleek dat Ricardo van Rijswijk het tweede slachtoffer was geworden van de belabberde eerste helft. Voor hem kwam Gryvo Biya in het veld. Met Biya had Koudekerk een aanspeelpunt en dat deed het spel van de thuisploeg goed. Een kwartier lang was het en heel ander Koudekerk als wat men voor de thee had gezien. Toen kwam het moment dat Jelle Verhoef zich vergreep aan Ruben v/d Berg. Het liet scheidsrechter Honsbeek geen andere keus dan Verhoef de gele kaart te tonen. Het was voor Verhoef zijn tweede nadat hij voor de rust ook al een kaart had gekregen na een opstootje met Jordy Melchert. dus kon Koudekerk een half uur het proberen tegen een ploeg met een mannetje minder. B.S.C.`68 liet zich terugzakken en gokte op de counter en Koudekerk bestookte de goal van Verhoef op alle mogelijke manieren zonder doel te treffen. de bevrijding kwam na ruim 92 minuten spelen. Honsbeek kende een vrije trap toe die Mike Slottje geweldig binnen schoot. Koudekerk zoals het al twee keer eerder deed, Perkouw en CVC Reeuwijk hadden ook gedacht een puntje over te houden aan hun treffen met de ploeg van Redel maar moesten ook in de slotfase het hoofd buigen. het is dan ook geen geluk meer te noemen, tot het laatste fluitsignaal voor de winst blijven gaan. Dat doet de ploeg en kreeg, gezien de tweede helft, de verdiende overwinning. Waar het voor rust er totaal nergens aanspraak op mocht maken herpakte de ploeg zich na rust en houd het de druk op koploper Lugdunum.

Alex Redel was na afloop opgelucht dat het toch gelukt was. Niet te geloven, voor de wedstrijd trapt Mike altijd nog een paar ballen en die verdwenen allemaal het trainingsveld op eb dan dit... Wel was hij reëel genoeg dat het met de rust ook al gelopen had kunnen zijn. Nu gaat het volgende week echt er om. Op sportpark de Kikkerpolder treft Koudekerk dan koploper Lugdunum, winst lijkt genoeg te zijn voor de 2e periode, maar het is zeker goed voor de koppositie.