Laks Koudekerk spaart zwak Floreant.

Floreant 1

Rick Vogels (intikker)
Mike Slottje (schot)
Assist: Rick Vogels
Mike Slottje (schot)
Martijn Sluijs
Bas van Wijk
Jordy Melchert (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

10 december 2016 14:30

Gieles, I.P.

Opstelling Koudekerk 1

Met 0-5 winnen en toch was Alex Redel alles behalve tevreden met het spel van zijn ploeg. Vooral de eerste helft leek het nergens op, al verbeterde we ons wel de tweede helft. Waren de woorden van de trainer. Bij Floreant zal men vooral blij zijn geweest met het lakse spel van de bezoekers die de mogelijkheid om een monsterscore te behalen lieten liggen.

De wedstrijd was nog maar net in gang gezet door scheidsrechter Gielles of de bal lag al in  het netje achter Floreant keeper Stefan van der Meer. Rick Vogels reageerde op de rebound na een kopbal van Sander Blijleven en de keeper was kansloos. Nog geen kwartier later was het weer raak. Nu was Vogels de aangever, na te zijn diep gestuurd door Daan van der Zwet legde hij op tijd af om Mike Slottje de wedstrijd eigenlijk al te beslissen. Want waar van der Meer al drie keer een balletje uit het net had mogen halen, een treffer kon volgens Gielles niet door de beugel, had zijn collega aan de andere kant nog nauwelijk werk te doen gehad. De enige keer dat Sam van Tongeren op moest treden was ploeggenoot Fabian Roosenbrand het slachtoffer, die moest al voor de rust naar de kant en werd vervangen door Rick van Tol.

In de rust liet Redel zijn ongenoegen merken en het kwartje leek te vallen. De tweede helft was nog geen vijf minuten oud toen Slottje de derde treffer binnen schoot. Hiermee de wedstrijd definitief beslissend was het alleen de vraag hoe hoog de score zou oplopen. De teller bleef op vijf geldige treffers steken. Rick Vogels tekende voor de 0 - 4 op aangeven van Rick van Tol en Vlak voor tijd was het Jordy Melchert die vanaf 11 meter de vijfde treffer achter van der Meer schoot. Nadat Gryvo Biya was gevloerd door invaller Bas van wijk. Tussendoor werd een treffer van Sander Blijleven nog afgekeurd waardoor een grotere nederlaag de Boskopers bespaard bleef.

Koudekerk sluit de competitie in 2016 af met een eenvoudige overwinning en kan zich op maken voor de winterstop. Dit doet het met 31 punten op een tweede plaats. Op 28 januari zal het de competitie hervatten met een thuiswedstrijd tegen B.S.C.`68 wat op de derde plaats staat. Koudekerk is koploper in de tweede periode en zal nog flink aan de bak moeten om deze binnen te halen. Het treft in deze periode nog, behalve B.S.C., Lugdunum, W.D.S. en L.S.V.V. dus er is nog niets gewonnen.