Koudekerk prijst zich gelukkig met winst tegen Reeuwijk

CVC Reeuwijk 1

Rachid Akkabbouz
Jessy Leidelmeijer

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

3 december 2016 14:30

Zuidwijk, J.G.P.

Opstelling

De frustratie droop er van af bij CVC Reeuwijk trainer Gerard van Ruitenburg. De trainer liet alle frutaties even los en zocht de schuld bij Koudekerk. Waardeloos voetbal noemde hij het spel van de thuisploeg die in de slotfase de drie punten pakte in een wedstrijd waarin de tweede helft het aanzien meer dan waard was.

Misschien dat daar ook de grootste frustatie zat. C.V.C. Reeuwijk had in de eerste helft een ruim percentage balbezit gehad en Koudekerk moest zich regelmatig van een lange bal bedienen omdat de ploeg er niet toe kwam om zich onder de druk van de gasten uit te voetballen. De bezoekers mochten zich dan ook verwijten dat het niet met een voorsprong de rust ingingen.Wat Koudekerk aanvallend had laten zien was niet meer dan een schot van Daniel Wildschut in de openingsfase. Voor de rest was het een hopeloos gevecht voor Rick Vogels en Jordy Melchert in de Koudekerkse aanval. Veel meer dan hollen achter een lange bal aan was de spitsen niet gegeven. Rob Verwaal in de Reeuwijkse goal had vor de rust dan ook een gemakkelijk middagje. Aan de andere kant was het Sam van Tongeren die wel enkele keren in actie moest komen maar gezien het veldoverwicht was dat ook niet in proporties. Dus de doelpuntloze eerste helft kwam Koudekerk op dat moment niet slecht uit.

In de rust bleef Daniel wildschut achter in de kleedkamer, Rick van Tol verving hem. Yvar de groot zakte terug, op manier hoopte Koudekerk meer grip te krijgen op het spel. Omdat C.V.C. het eigen spel bleef spelen werd de tweede helft een stuk plezieriger als kijkspel als wat men voor de thee had laten zien. Achteraf kon men van twee uitblinkers spreken. Rob Verwaal en Sam van Tongeren, twee keepers en dat had voor rust niemand verwacht. Beide keepers waren zeer belangrijk voor hunploeg en er schuldig aan dat de doelpunten schaars bleven, gezien de kansen na rust had er zomaar een 4 - 4 op het scorebord kunnen staan na 90 minuten. Heel lang leek het erop dat er 0 - 0 op het bord zou blijven staan. van Tongeren hield met een katachtige reflex eerst een kopbal van Joey Mantjes uit zijn goal en even later was hij tot twee keer toe de winnaar met Norbert van Keulen. Aan de andere kant dacht Daan van der Zwet de winnende binnen te schieten door een zeer moeilijke bal fantastisch in te schieten. Iedereen telde hem al maar Verwaal had ook een geweldige reflex in huis. Zo kwam de 90e minuut erg dicht bij. Koudekerk nam nog maar eens de goal van Verwaal onder schot maar de inzet van Yvar de Groot werd geblokt en toen de bal weer zichtbaar was was het Daan van der Zwet die het ultieme gaatje vond in de wirwar van benen en daar de bal verassend langs de uit positie staande Verwaal legde. Koudekerk ontplofte op het veld. De drie punten die dit op leverde had men niet meer verwacht. Ze kwamen nog even in gevaar toen Fabian Roosenbrand nog een vrije trap veroorzaakte maar Norbert van Keulen liet nu na wat hij altijd tegen Koudekerk doet. Scren. Zijn vrije trap verdween in de muur en even later floot de uitstekend leidende scheidsrechter Zuidwijk af. C.V.C. Reeuwijk teleurgesteld en Koudekerk vierde een feestje. Na twee keer een flinke nederlaag te hebben geleden werd er nu gewonnen. En dat deed de Koudekerkers goed.

Na afloop ging het vooral over de keepers, de gelukkigste had vandaag gewonnen. En dat was toevallig Sam van Tongeren vandaag. Ook zijn medespelers wisten dat van Tongeren hun vandaag had gered voor puntverlies, van der Zwet maakte het nog iets mooier.

Koudekerk beleefde een mooie zaterdag, winst tegen Reeuwijk bracht het gat op 9 punten. Ook WDS Verloor en staat nu ook 9 punten achter de ploeg van Alex Redel. De nieuwe nummer 3 is B.CS.C.`68 op 8 punten. ten slotte bleek dat koploper Lugdunum op 2 - 2 bleef steken bij Schoonhoven waardoor het gat slinkt tot 2 punten.

Volgende week speelt Koudekerk de laatste wedstrijd van 2016. Het gaat dan op bezoek bij Floreant, waarna op 28 januari de competitie zal worden hervat tegen B.S.C.`68