Koudekerk kruipt door het oog van de naald in Berkenwoude.

Perkouw 1

Harold Vrolijk (lob)
Rick Vogels (schot)
Eelco van Viersen
Arie Plug
Harold Vrolijk (penalty)
Sander Blijleven (scrimmage)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

26 november 2016 14:30

Knuppe, J.C.M.

Opstelling Koudekerk 1

Sander Blijleven speelde, volgens zijn trainer, zijn minste wedstrijd van het seizoen maar was met twee treffers wel belangrijk voor zijn ploeg. Hij opende de score en in de extra tijd besliste hij de wedstrijd die voor Koudekerk geen gemakkelijke was. slotconclusie van Alex Redel was dat Sander op deze manier wel vaker een mindere wedstrijd mag spelen.

Met Sam van Tongeren op doel en Sidney de Schepper op de plaats Ruben v/d Berg startte Koudekerk fel in Berkenwoude. Al in de openingsfase kreeg het een paar Corners en uit de tweede was het al na twee minuten raak. Sander Blijleven knikte de corner van Daan van der Zwet snoeihard langs Mathew Edwards in het doel van Perkouw. dat Edwards wel eens in de problemen kon komen met hoge ballen liet Mike Slottje even later zien toen hij met een lob het probeerde maar zijn inzet net over de goal zag gaan. Daarna ging het even helemaal fout bij Koudekerk. Daniel Wildschut wilde de bal, terug leggen Blijleven, deze trapte over de bal heen en spits Harold Vrolijk had de perfecte trap over Sam van Tongeren om de stand gelijk te trekken. Met Vrolijk was gelijk het grote gevaar genoemd bij de thuisploeg. de lange spits was een prima aanspeelpunt en met snelle mensen om hem heen kon Perkouw regelmatig gevaarlijk doorkomen. Het leverde een spelbeeld op wat alle kanten op kon gaan, tot de rust dan.

Na de rust was het Koudekerk wat gelijk weer gevaarlijk was. Een soepel lopende aanval eindigde bij Jordy Melchert, zijn schot kon nog worden gekeerd maar in de rebound was het Rick Vogels die Edwards kansloos liet. Daarna was het Koudekerk wat de baas was op het veld tot het moment dat er een soort onrust in de ploeg sloop. De thuisploeg gooide er een schepje boven op en begon steeds feller op de bal te zitten. Koudekerk kon daar weinig tegenover zette, alleen invaller Gryvo Biya had de kans om de winst veilig te stellen maar wist alleen voor Edwards niet te scoren. Het was dan ook wachten op het moment dat het fout zou gaan. Dat moment kwam vlak voor tijd. Een bal door het centrum en Elgar Mudde omspeelde Sam van Tongeren, die tilde zijn been op. Scheidrechter Knuppe, die al de hele wedstrijd de meest verassende beslissingen had genomen , nam nu wel de juiste. Geel voor Sam van Tongeren, waar heel Berkenwoude om Rood liep te brullen. Maar Knuppe wist blijkbaar wel van de nieuwe regel waar deze in Berkenwoude nog niet was doorgedrongen en de bal op elf meter van de doellijn. Harold Vrolijk schoot de bal snoeihard tegen het touw en de stand was weer gelijk. Zo leek het erop uit te draaien dat Koudekerk met een punt genoegen zou moeten nemen. Maar in de hectische slotfase die zou volgen was het wederom Sander Blijleven die zou scoren. Een door Fabian Roosenbrand ingebrachte bal werd in een kluts door de verdediger met knie, scheen en twee tegenstanders vrijgekomen voor een schot en in het uiterste hoekje langs Edwards verdween de bal over de lijn. Een klutsgoal van het eerste uur maar voor Koudekerk goed voor drie punten.

Koudekerk pakt drie zwaarbevochten punten en mag zich op gaan maken voor de laatste thuiswedstrijd van 2016. Ook dat is geen makkelijke opgave., De nummer drie, C.V.C. Reeuwijk, komt op bezoek. Na afloop was Redel duidelijk blij met de mindere dag van zijn voorstopper. Blijleven zelf was gelukkig met de eindstand, minder met zijn eigen spel. Het was gewoon een stugge ploeg, ze wisten heel goed gebruik te maken van hun spits en maakte het ons daarmee erg moeilijk. Maar drie punten zijn natuurlijk lekker.