Koudekerk blijft in spoor van koploper Lugdunum

Zevenhoven 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

12 november 2016 14:30

Katwijk, B. van

Opstelling

Koudekerk was afgelopen zaterdag te sterk voor Zevenhoven. De hekkensluiter van de derdeklasse werd in de eerste helft volledig weggespeeld door Koudekerk, al bleef de score halverwege steken op ‘slechts’ 1-0. Namens de ploeg van trainer Alex Redel opende aanvoerder Mike Slottje de score.

Na de hervatting nam Koudekerk gas terug. Het veldoverwicht was er nog wel, maar ook de bezoekers – dit seizoen getraind door Marcel Valk – kregen kansen. Ondanks het mindere spel zorgde Sidney de Schepper voor de 2-0. De controlerende middenvelder verdubbelde met een schitterende uithaal de score.

Rentree Van Tol Het slotakkoord was echter voor Rick van Tol en Daan van der Zwet. Na de aansluitingstreffer van Zevenhoven bepaalden de invallers de eindstand op 3-1. De volledig herstelde Van Tol, vorig seizoen nog actief in Zevenhoven, maakte direct indruk tijdens zijn rentree. Met een paar fraaie acties en een goede assist bij de treffer van van der Zwet werd Van Tol na lange tijd weer toegejuicht door de Koudekerkse aanhang.

Koudekerk staat na tien speelronden op de tweede plaats met 22 punten. De achterstand op koploper Lugdunum, afgelopen zaterdag met 2-1 te sterk voor LSVV, bedraagt vier punten. WDS verloor met 3-2 van nummer negen Zwammerdam waardoor het gat met de achtervolger is opgelopen tot vier punten.