Koudekerk eenzijdig langs Siveo`60.

Siveo '60 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

5 november 2016 14:30

Delft, R.W. van

Opstelling

Koudekerk - siveo`60 3 - 0 en daarmee is eigenlijk het hele verhaal van de wedstrijd verteld. Koudekerk pakt een zege in een wedstrijd die nooit een wedstrijd is geweest. Siveo miste een aantal basiskrachten en kon dan ook geen enkele vuist maken tegen Koudekerk wat zakelijk de overwinning naar zich toe trok.

de eerste ontmoeting tussen beide ploegen was eenzijdig, of misschien wel saai te noemen. Koudekerk was in de beginfase sterker en via Rik Vogels had het al snel de score kunnen openen. Bij de gasten die daarna het initiatief probeerde te nemen kreeg men al snel een extra tegenvaller toen spits Gerwin Verlaan met een hamstring blessure naar de kant moest. Voor de wedstrijd was de andere spits ook al afgehaakt dus bleef er weinig stootkracht over. Het was dan ook niet verbazend dat Michael Kneulman voor de rust weinig te doen had. Werk aan de winkel was er wel voor Erik Streng in het Siveo doel. Een aantal keren was hij de redding voor zijn ploeg maar in de extra tijd van de eerste helft moest hij toch een treffer incasseren. Een corner van Mike Slottje werd door Sander Blijleven ingekopt en hoewel streng de bal nog in eerste instantie kon keren was het Sidney de Schepper die de rebound binnenschoot Voor Koudekerk een mooi moment om op voorsprong te komen so vlak voor de rust.

Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld, wel had Koudekerk trainer Redel twee wissels toegepast. Rik Vogels en Daniel wildschut waren vervangen door Jordy Melchert en Daan van der Zwet. Het was onverwachts nog even schrikken toen Siveo zich in de persoon van Wesley Voorend ineens voor de goal van Kneulman liet zien maar tot opluchting van rood en wit ging de inzet naast. Hiermee was het aanvallende deel van de bezoekers vermeld want voor de rest produceerde de ploeg van trainer Herman Verrips geen enkel schot op doel. In de resterende tijd kon Koudekerk het verschil in de slotfase nog groter maken. Jordy Melchert scoorde met nog tien minuten te spelen de 2 - 0 door een door Mike Slottje doorgekopte van binnen te schieten en vlak voor tijd stak Ricardo van Rijswijk het hele veld over en passeerde Erik streng maar moest toe zien hoe de bal op de paal belande, de terugkomende bal was toen een makkie voor Yvar de Groot om de derde treffer binnen te schieten.

Zo herstelt Koudekerk zich van de nederlaag een week eerder en blijft het op vier punten achter koploper Lugdunum. volgende week is er een weerzien met Marcel Valk. De voormalig Koudekerk trainer komt met zijn ploeg Zevenhoven op bezoek en zal er alles aan doen om Koudekerk punten afhandig te maken.