Zwammerdam na rust te sterk voor Koudekerk

Zwammerdam 1

Bryan van Delft
Toine Kremer (schot)
Gerald van Asselt
Kenny Blanken (schot)
Kenny Blanken (scrimmage)
Kenny Blanken
Koen Woudenberg
Ole Janszen
Justin Bons
Donny van der Neut

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

29 oktober 2016 14:30

Visser, A.G.

Opstelling Koudekerk 1

De wedstrijden tussen Zwammerdam en koudekerk zijn vaak een weerzien van bekenden. beide clubs hebben spelers in de gelederen die in hun jeugd voor dezelfde club uitkwamen en vrienden zijn. Op twee keer per jaar dan voor 90 minuten na want er gebeurd altijd wel wat.

Dat ook vandaag de messen geslepen zouden zijn was vooraf al duidelijk. Al jaren geld bij Zwammerdam het treffen met Koudekerk als iets speciaals en dat was vandaag niet minder. De opening was voor Koudekerk wat al snel de eerste kansen kreeg om de score te openen. Yvar de Groot en Mike Slottje testte de jonge keeper van de thuisploeg die het even moeilijk had. De thuisploeg was maar een enkele keer gevaarlijk. Wel was het vaak stevig wat kaarten opleverde voor Sander Blijleven, Gryvo Biya en Bryan van Delft die het niet eens was met de kleur van de kaart voor Biya. Vlak na het moment dat de thuisploeg de mogelijkheid had gehad op de openingstreffer was het Koudekerk wat toesloeg. Daan van der Zwet won op het middenveld het duel en zette Yvar de Groot vrij voor de jonge Emiel Samson. Die was net te laat en Koudekerk nam een verdiende voorsprong.

Na de rust had Koudekerk gelijk het duel moeten beslissen maar tot twee keer toe wist Samson redding te brengen. Niet veel later viel de copleet onverwachte gelijkmaker. Een pass van Daniel Wildschut werd onderschept en Toine Kremer zag Michael Kneulman te ver voor zijn doel staan en strafte dit gelijk af. Koudekerk was daarna het overwicht volledig kwijt. Mikse Slottje liet de bal van zijn voet stuiteren en uit de counter was het Kenny Blanken die de thuisploeg op en voorsprong zette. Nog geen vijf minuten later was de wedstrijdbeslist toen diezelfde Blanken stevig doorging op Kneulman maar hier de goedkeuring voor kreeg van Scheidsrechter Visser en Zwammerdam kwam op een 3 - 1 voorsprong. Koudekerk wisselde aanvallend. Jordy Melchert en Milad Mansour kwamen voor Daan v/d Zwet en Rik Vogels. Sander Blijleven werd als stormram naar voren gestuurd. Maar alles wat Koudekerk probeerde werd door een stug verdedigen Zwammerdam weerstaan en leek er dan een mogelijkheid te komen had Zwammerdam altijd nog hun grensrechter die resoluut de arm strekte bij dreigend gevaar. tot grote frustratie van de Koudekerk aanhang en bank. De grootste kans kwam een kwartier voor tijd maar zelfs in drie pogingen lukte het Koudekerk niet om de aansluitingstreffer te scoren. De vreugde bij de thuisploeg was dan ook groot toen de scheidsrechter na een korte blessuretijd af floot.

Koudekerk laat een uitgelezen mogelijkheid liggen om dichter bij Lugdunum te komen liggen en ziet de concurrentie tot op een punt naderen. Zwammerdam kon op de verjaardag een feestje vieren. Koudekerk zal volgende week een kater weg moeten spelen als Siveo`60 op bezoek komt.

Kijk hier naar de foto`s