Weer winst voor Koudekerk

15 oktober 2016 14:30

Verhoef, C.H.

Opstelling

Koudekerk moest het in een najaarszonnetje opnemen tegen het laaggeplaatste Linschoten. Winst was noodzakelijk voor beide partijen, Koudekerk om druk te blijven houden op koploper Lugdunum en Linschoten om weg te komen van de laatste plaatsen.

Kortom de ingrediënten voor een mooie voetbalmiddag.

Koudekerk startte in een 1:4:3:3 formatie met keeper Kneulman op de goal, daarvoor de laatste linie bestaande uit Fabian Roosebrand, Ruben vd Berg, Sander Blijleven en Ricardo van Rijswijk. Een linie verder werden de middenvelders Daniël Wildschut, Sidney de Schepper en Mike Slottje door trainer Alex Redel geposteerd. En voorin mochten Rick Vogels, Gryvo Biya en Yvar de Groot de aanval vormen.

Linschoten speelde in een verkapte 1:4:3:3 formatie waarbij de rechtsbuiten telkens naar binnen trok richting centrumspits. Hierdoor was Koudekerk in de beginfase wat zoekende. Trainer Redel anticipeerde door van Rijswijk door te sturen en de Schepper bij balverlies tussen vd Berg en Blijleven in te laten zakken. Daardoor stond het goed bij de thiuisploeg en kwam Linschoten na de openingsfase steeds meer onder druk te gaan.

Koudekerk liet de bal van voet naar voet rondgaan waarbij de Schepper en vd Berg om en om doorschoven het middenveld in. Linschoten had zichtbaar moeite om zich te wapenen tegen het overtal in de as. Diverse kansen werden gecreëerd maar de trekker werd niet overgehaald dus de openingsgoal bleef uit. Zo lobde Mike Slottje twee keer in kansrijke positie de bal over de Linschoter keeper en knalde Sidney de Schepper de bal, na een vlot lopende aanval over diverse schijven, tegen de lat. Er lag veel ruimte bij de opkomende rechtsbackFabian Roosebrand echter de eindpass ontbrak diverse keren waardoor er met de rust een stand van 0-0 op het bord stond...

Tussendoor had Linschoten stiekem nog wat speldenprikken uitgedeeld maar was goalie Michael Kneulman niet echt in de problemen geweest.

Na rust was een zelfde spelbeeld te zien al zakte het tempo wel in de wedstrijd en was het bij vlagen slordig te noemen, knullig balverlies aan beide kanten maakte dat er veel omschakelingsmomenten ontstonden. Daarmee werd het ook wat rommelig.

Trainer Redel had in de rust Yvar de Groot gewisseld voor Milan Mansour aangezien er innen kleine ruimte gespeeld werd. Redel hoopt dat de behendige Mansour een opening zou vinden in de defensie van Linschoten.

En in de 55e minuut kwam dit inderdaad tot uitdrukking, Mansour ontving de bal rond de 16-meter, draaide naar binnen. Daar waar iedereen dacht aan een schot, koos Mansour ineens voor een steekbal op Rick Vogels die vanaf de linkerkant met een schitterende indraaiende bal de verre hoek achter de Linschotense doelman wist te vinden, 1-0 Koudekerk.

Wie gedacht had dat na die bevrijdende goal Linschoten als gebakken frozen burgers verorberd zouden worden, kwam bedrogen uit.

Niveau zakte naar een bedenkelijk peil, bal ging niet snel genoeg rond, posities werden niet overgenomen, de genadeklap bleef uit waardoor Linschoten bleef geloven in een goed resultaat. De Linschotenaren kwamen ook diverse keren gevaarlijk door, het was aan goalie Kneulman en aan een vertroebelde Linschoter blik te danken dat de gelijkmaker niet op het scorebord kwam. Zelfs tot aan de laatste minuut bleef het dus billenknijpen voor trainer Redel en zijn manschappen. In de laatste minuut kreeg Linschoten nog een enorme kopkans, na een aanval over de linkerflank werd met een voorzet over de hele een vrijstaande Linschoten-speler volledig over het hoofd gezien.

Gelukkig voor een ieder die Koudekerk een warm hart toedraagt, kopte de speler de bal naast de goal van Kneulman.

Zo kon het dat Koudekerk de overwinning binnen trok. Over het geheel gezien terecht, de thuisploeg was de bovenliggende partij maar had zomaar schade op kunnen lopen. Dit gebeurde niet en houd Koudekerk de druk op Lugdunum. het gat met de koploper blijft drie punten, terwijl Koudekerk een zelfde marge heeft op de nieuwe nummer drie Floreant. Komende week is er geen competitievoetbal, Koudekerk hervat 29 november de competitie met een uitwedstrijd bij Zwammerdam.