Koudekerk pakt punten van Schoonhoven.

Schoonhoven 1

Tiago de Vries
Farouk el Kadiri
Mike Slottje (scrimmage)
Rick Vogels (schot)
Arie Versluis
Nabil Belail
Amin Karroum
Daan Teunissen

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

1 oktober 2016 14:30

Apperloo, L.W.M.

Opstelling

Na een vrij weekendje vanwege het verzetten van LSVV – Koudekerk mochten de mannen van Koudekerk zich vandaag weer opladen voor een ouderwetse zaterdagpot tegen oude bekenden van vv Schoonhoven. De ploeg met een even originele naam als Koudekerk zijn inmiddels ook een trouwe gast in de Derde Klasse. Net als Koudekerk heeft het eigenlijk nooit kunnen doordrukken naar de Tweede Klasse en komt het ook nooit in gevaar voor degradatie. En alhoewel de ploeg zich momenteel op de laatste plaats bevindt, verwacht de schrijver dat de (jonge) ploeg zich ook dit jaar wel zal handhaven.

Bij vv Koudekerk beginnen de eerste blessuretjes van het seizoen al zijn intrede te doen. Op het terras van de Gruttolaan was Ruben van den Berg (knie) te zien, terwijl Grivo en Jordy beide op de bank moesten plaatsnemen met pijntjes. Er was daarom weer plaats voor Daniël Wildschut op het middenveld en ook avonturier Christian Vergunst mocht op de bank plaatsnemen na zijn wedstrijd bij Koudekerk Twee.

Alhoewel het verschil op de ranglijst vrij groot was, stonden er op het veld 2 gelijkwaardige ploegen. De ploeg van Schoonhoven bestond uit een jonge maar zeer behendige voorhoede waar de verdediging van Koudekerk het bij tijd en wijlen aardig lastig had. Het was dan ook aan uitblinker Michael Kneulman te danken dat de brilstand op het scorebord bleef staan. Koudekerk kon aanvallend er zo nu en dan uitkomen middels de snelle Vogels die vaak werd weggestuurd. Toch was de grootste kans voor Yvar de Groot, die na een fenomenale pass van Mike Slottje alleen voor de keeper werd gepositioneerd, alleen vergat Yvar om daadwerkelijk naar de bal te lopen en zo ging een goede kans in het niets op. Verder viel ook de grensrechter bij de ploeg uit Schoonhoven op. De man, die tevens masseur en verzorger was, stak zijn vlag wel erg vaak enthousiast omhoog, tot grote ergernis bij de withemden. Gelukkig leek de scheidsrechter zo nu en dan doorheen te prikken, maar desalniettemin gingen er enkele interessante aanvallen verloren vanwege deze assistent.

Na de rust veranderde het speelbeeld niet veel. Dezelfde 11 spelers van Koudekerk stonden op het veld, en alhoewel de verdediging van Koudekerk redelijk stond, waren er kleine kansjes voor de bezoekers. Toch was het de nummer 3 van de ranglijst die op voorsprong kwam op typische wijze. Na een op het oog dramatische corner van Daan van der Zwet, belandde de bal plots voor de voeten van aanvoeder Mike Slottje die de bal vervolgens makkelijk in het doel rolde. Een lelijke wedstrijd kon wel een lelijke goal gebruiken zullen we maar zeggen, maar de vreugde was er niet minder om. Niet heel veel later gooide Koudekerk de wedstrijd zelfs al op slot. Ondanks coaching van Ronald Rosdorff gaf Sander Blijleven een diepe bal op Rick Vogels die oog in oog met de keeper van Schoonhoven kwam. Rick kon de bal gemakkelijk onder het imposante lichaam van de goalie schuiven en zette zijn ploeg zodoende op een 2-0 voorsprong. Dit was gelijk de beslissing en een van de laatste wapenfeitjes in de wedstrijd. Kneulman en zijn laatste linie hielden de deur goed op slot en konden zodoende weer een clean sheet op de rekening schrijven. Schoonhoven moest met 0 punten huiswaarts waar de trainer wellicht op een punt of zelfs meer had mogen hopen.