Koudekerk ontneemt L.S.V.V.`70 primeur.

LSVV'70 1

22 september 2016 20:00

Moussaoui, M.

Opstelling Koudekerk 1

Slechts 14 minuten mocht L.S.V.V. `70 zich koploper noemen in de derde klasse A. De "studentenploeg"stond met 1 - 0 voor en zou bij deze stand voor het eerst in het bestaan koploper zijn geweest in 3A. Ook dit maar voor 2 dagen, want de wedstrijd werd door het aanstaande huwelijk van Wouter Huisman twee dagen vooruit gespeeld. Dat gebeurde op het terrein van Koudekerk, maar daar hadden de studenten dan weer geen problemen mee.

Maar behalve wat ludieke cadeautjes  aan de aanstaande bruidegom was Koudekerk niet van plan veel uit te delen. Dat liet al aan het begin van de wedstrijd zien. Koudekerk, met Daniel Wildschut als verassende basisspeler, begon fel en Dammes Waasdorp in het Leidse doel moest al vroeg aan de bak om Ricardo van Rijswijk van de openingstreffer af houden. Even later was Daan v/d Zwet dicht bij maar was Waasdorp weer attent. Yvar de Groot lukte het wel om Waasdorp te passeren maar die had dan weer de pech dat de paal een openingstreffer in de weg stond. Het L.S.V.V. gevaar beperkte zich tot een schot wat net naast de goal verdween. De rest van de eerste helft was een stuk rustiger. Het doelgevaar beperkte zich tot een schot van Gryvo Biya en Richard Guffens die dacht de score te openen maar werd terug gefloten voor buitenspoel, iets wat de Leidse ploeg duidelijk anders zag.

Na rust was het even wachten op het eerste doelgevaar, Michiel Ebbing lukte het niet om Kneulman te passeren. Even later was het wel raak. Guffens kopte de bal terug en nu was Ebbing wel alert en bracht zijn ploeg op een 1 - 0 voorsprong. L.S.V.V. coach Wim Mugge maakte dit allemaal al niet meer mee, hij werd wegens commentaar op de leiding dor scheidsrechter Moussaoui achter de hekken gestuurd.   Koudekerk zette een tandje bij tegen de koploper van dat moment en nog voor de befaamde L.S.V.V. twitter stroom op gang kon komen was het weer gelijk. Gryvo Biya leek de doelpunten maker maar het was de voor Bruidegom ingevallen Stijn Kalsbeek die de bal heel lullig ogend achter zijn eigen doelman werkte. Dit was gelijk het kantelmoment in de wedstrijd want niet veel later was het 1 - 2 toen Mike Slottje een perfecte voorzet van Daan v/d Zwet af wist te ronden.  De studenten, die toch redelijk belegen waren, konden het daarna niet meer belopen en het was wachten op de genade klap. ook hier was Mike Slottje verantwoordelijk voor. Een voorzet van Biya werd door de aanvoerder met een hoogstandje in balbehandeling  over en achter Waasdorp gewerkt. Hiermee was de wedstrijd beslist de laatste minuten werden uitgespeeld zonder dat er nog iets gebeurde. Koudekerk won met 1 - 3 een uitwedstrijd op eigen veld.

Koudekerk klimt nu met 7 punten naar de tweede plaats en kan zaterdag rustig kijken wat de overige ploegen doen, zij hebben de punten op zak. L.S.V.V.`70 mocht zich even koploper noemen maar struikelde in het restant van de wedstrijd. Veel treurnis zal dat in het Leidse kamp niet geven. Dat zet zich in beweging naar Zeeland voor een feestje.