Koudekerk kan matige eerste helft niet meer goedmaken.

WDS 1

Laurens Uiterwijk (schot)
Arjan de Vries
Eric Cromwijk
Emiel Griffioen
Laurens Uiterwijk
William Tichem

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

17 september 2016 14:30

Colenbrander, D.J.P.

Opstelling

Een zeer zwakke eerste helft wat men na rust niet meer kon herstellen heeft ertoe geleid dat Koudekerk zijn eerste nederlaag te pakken heeft. W.D.S. pakte met het kleinst mogelijke verschil het maximale aantal punten. 0 - 1.

Alex Redel gokte met een basisplaats voor Milad Mansoor op wat meer balvastigheid voorin maar al in de rust kon Mansoor plaatsmaken voor Jordy Melchert. Het lukte de jonge aanvaller niet om op balbezit te spelen en aansluiting vanuit het middenveld was steeds te laat. Het beslissende moment in de wedstrijd viel al binnen vijf minuten toen Laurens Uiterwijk de enige treffer van de wedstrijd achter Michael Kneulman schoot. Koudekerk mocht Kneulman wel dankbaar zijn dat het bij die ene treffer bleef want de bezoekers kregen meerdere malen de mogelijkheid om de score al voor rust uit te breiden. Koudekerk was niet slim genoeg om zich aan het spel van de bezoekers te onttrekken. Die zakte lekker terug op eigen helft en gokte op de ruimte die Koudekerk achterin liet slippen. Daarin had Koudekerk het geluk dat Kneulman een paar keer alert reageerde en zo het tot het einde in ieder geval spannend hield. Want goed voetbal was deze zaterdag ver te zoeken. In de rust was niet het niet alleen Mansoor die in de kleedkamer achter bleef, ook Jorin Roosenbrand werd uit zijn leiden verlost. Sidney de Schepper was zijn vervanger. Het leidde bij de thuisploeg tot een aantal omzettingen die in ieder geval het spel na rust een stuk beter deed ogen. Aanvallend kwam men vaker in de buurt van keeper Jan Boerefijn en die mocht dan weer van geluk spreken dat hij met kunst en vliegwerk zijn goal na de rust schoonhield. Met name Gryvo Biya was een aantal keer gevaarlijk en bijna iedere hoge val eindigde in een buitelpartij met wat vrij worstelen in het doel Yvar de Groot kreeg zelfs de elleboog van Boerefijn op het achterhoofd nog voor er een corner was getrapt, iets was scheidrechter Colenbrander was "ontgaan". In de slotfase ontsnapte Koudekerk nog aan de 0 - 2 toen Uiterwijk ontsnapte en alleen op Kneulman af kon gaan maar de doelman was allert en was eerder bij de bal dan de W.D.S. aanvaller. In een alles of niets slotoffensief was zelfs sander Blijleven als stormram aanwezig bij corners maar ook de lange verdediger kon niets meer uitrichten.

Koudekerk kon een zwakke eerste helft niet meer goedmaken, we begonnen gewoon te slap was de reactie van Alex Redel. Donderdag tegen L.S.V.V. zal dat in ieder geval anders moeten. Koudekerk zakt naar de achtste plaats en kan donderdag de kater van de nederlaag van zich af spelen wanneer de Gruttolaan het terrein is van L.S.V.V.`70 - Koudekerk.