Koudekerk pakt punt tegen kampioenskandidaat Lugdunum

Lugdunum 1

Gryvo Biya (schot)
Gryvo Biya (schot)
Housinne Bezzai (schot)
Housinne Bezzai (schot)
Mohammed Berdai
cem Isitir
Jochie sebrechts
Tobias Schaafstra
Ozan Isitir

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

10 september 2016 14:30

Opdam, P.M.M.

Opstelling

Na afloop van het duel tussen Koudekerk en Lugdunum waren beide ploegen gematigd tevreden. Koudekerk omdat het in de slotfase een paar keer dicht bij de volle winst kwam, Lugdunum omdat het voor drie punten kwam maar zo maar met lege handen naar Leiden had kunne terug keren.

Het venijn zat in  het staartje bij Koudekerk. In de slotfase zag Daan van der Zwet zijn schot met moeite worden gestopt door doeman Kevin wassenaar en verdween de voorzet van Yvar de Groot net tussen Gryvo Biya en Rik Vogels door. Maar het dichts bij drie punten voor zijn ploeg was Mike Slottje. Zijn vrije trap spatte uiteen op de lat boven de verslagen Wassenaar. Moet worden gezegd dat Koudekerk met drie punten teveel zou hebben gekregen, al zou daar in het rood/witte kamp geen haan naar hebben gekraaid. De bezoekers startte fel aan de Gruttolaan. In de openingsfase was het eenrichtingsverkeer richting de goal van Michael Kneulman. Die zag Tim de Cler rakelings naastkoppen en had verder een antwoord op de rest van de pogingen van de Leidse ploeg. Voor wat betreft de aanvallende inbreng van de thuisploeg moest men wachten tot de twintigste minuut. Maar toen ging de wedstrijd op z`n kop. Daan v/d Zwet ging op het middenveld het duel aan met Mohammed Berdai. deze liet zich kinderlijk eenvoudig opzij zetten en met een perfecte pass zette hij Biya vrij voor Wassenaar. Biya liet vervolgens de doelman kansloos en bracht zijn ploeg op een compleet onverwachte voorsprong. En dat in een helft waarin het bij de thuisploeg niet goed stond aldus aanvoerder Mike Slottje. De aanvoerde liep meer achter zijn tegenstander aan dan hem lief was en vond meerdere malen een overmacht aan Groene hemden om hem heen. Koudekerk hoopte dan ook de voorsprong vast te kunnen houden maar vlak voor rust ging het mis. Houssine Bezzai schoot van ruim buiten de zestien en tot grote verbazing van iedereen verdween de bal via de binnenkant van de paal achter de kansloze Kneulman. Zo ging Koudekerk met een heel ander gevoel de rust in dan het hoopte.

In de rust werd er bij Koudekerk wat recht gezet. Jordy Melchert bleef achter in de kleedkamer en de niet geheel fitte Yvar de Groot kwam voor hem in het veld. Dit maakte een flink verschil bij Koudekerk wat dan wel vanuit de organisatie achterin bleef spelen maar duidelijk meer in had te brengen dan voor de rust. Lugdunum liep tegen het zelfde probleem aan als B.S.C. een week eerder. Koudekerk geeft nauwelijks iets weg en komt er een beetje ruimte staat het achterin als een huis. De gelijk maker was dan ook ergens uit de lucht vallen en Lugdunum pakte dit gelukje als een strohalm en probeerde om de drie punten binnen te slepen maar liet mocht zich gelukkig prijzen dat Wassenaar nog net een antwoord had op het schot van v/d Zwet en dat Mike Slottje zijn schot op de lat zag belanden anders zouden de titel aspiraties wel eens een deukje op kunnen hebben gelopen.

Na afloop kon Alex Redel leven met de uitslag, met een beetje mazzel hadden we meer gehad aldus de oefenmeester die veel bekenden tegen kwam bij de tegenstander van vandaag. Henk de Cler van Lugdunum beklaagde zich over de korte extra tijd die scheidsrechter Opdam bij telde en haalde ook nog even een moment aan van wel of geen strafschop bij een vermeende handsbal. Maar voor hetzelfde geld gaat die vrije trap er nog in en staan we met lege handen bedacht de Cler ook nog. Doelman Wassenaar had het over een gebrek aan scorend vermogen bij zijn ploeg. Vorige week schoten we er vier in en nu misten we de kansen. Hij vergat wel dat de kansen van zijn ploeg zeer zeldzaam waren en vooral in het begin van de wedstrijd. Toen hadden we drie a vier grote kansen en moet je gewoon 3 - 0 voor staan volgens de keeper. Wel vond hij Koudekerk een goede tegenstander. Die konden nog wel eens gaan verassen.

Koudekerk mag zich tevreden stellen met een punt en heeft nu 4 punten, 2 minder als Zwammerdam en Floreant en 1 meer als de tegenstander van komende week. W.D.S.