Koudekerk met nieuw strijdplan pakt punten bij B.S.C.

BSC '68 1

Mike Slottje (schot)
Kylian Friedrich
Patrick de Jong
Marcel van der Heuvel
Stevan Klamczynski

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

3 september 2016 14:30

Korbee, D.J.M.

Opstelling Koudekerk 1

Het gejuich uit de kleedkamer van de bezoekers op sportpark "ons nieuwe erf"was veelzeggend. Koudekerk had zo juist de eerste competitiewedstrijd gewonnen en deed dat op een manier die respect af moet hebben gedwongen bij de toeschouwers.

Immers in de afgelopen transferperiode raakte de ploeg van Alex Redel zijn complete voorhoede kwijt en die was vorig seizoen goed voor zo`n veertig goals.  Wat er vandaag starten was een ploeg waar met Sander Blijleven, Mike Slottje, Fabian Roosenbrand en Yvar de Groot slechts vier spelers in stonden die vorig seizoen ook in het rood wit waren te bewonderen. Verder was Michael Kneulman weer terug in het doelen waren er basisplaatsen voor nieuwkomers Ricardo van Rijswijk, Jordy Melchert, Daan v/d Zwet, Rick Vogels en Gryvo Biya. Jorin Roosenbrand was de elfde speler die mocht starten.  Het "nieuwe"Koudekerk zal even wennen zijn, de speelwijze is anders en er is meer collectief zichtbaar. Dat werd het beste zichtbaar vlak voor rust. Na een vrije trap van Daan v/d Zwet was het Blijleven die gevaarlijk was en uit de chaos die bij de thuisploeg ontstond bij  het verdedigen was het aanvoerder Mike Slottje die Michael Verhoef in het doel van de thuisploeg het nakijken liet. De manier waarop deze goal werd gevierd is tekenend voor dit Koudekerk. De voorsprong was niet eens onterecht te noemen. Ondanks dat Koudekerk niet het veld overwicht =had wat vorig seizoen vaak wel zo was gaf het achterin nauwelijks een mogelijkheid weg en was het met een kopbal op de lat van Gryvo Biya het dichts bij een doelpunt geweest.

De tweede helft was grotendeels een kopie van de eerste, de thuisploeg zocht naar de opening die ze voor de goal van Kneulman kon brengen maar slaagde daar maar mondjesmaat in. En mocht er iets worden gevonden waren het Kneulman en Blijleven die meer succes in de kiem smoorden. Voor Koudekerk leek er geen vuiltje aan de lucht. Pas in de slotfase werd het moeilijk voor Koudekerk. Jorin Roosenbrand pakte twee keer geel in iets meer dan 10 minuten en Koudekerk moest met tien man de voorsprong vast zien te houden. B.S.C. trainer Kenneth Soechit haalde verdediger Marcel v/d Heuvel naar de kant ten faveure van aanvaller Stevan Klamczynski. Deze ging voorin spelen met het doel om Ruben v/d Berg, in het veld gekomen voor de licht geblesseerde Jordy Melchert, weg zien te lokken uit het centrum. Iets wat door Redel en Ronald Rosdorff al snel werd gezien en met een kleine omzetting werd dit plannetje van de thuisploeg geëlimineerd. Ondertussen was bij Koudekerk Biya naar de kant gehaald en vervangen door Jay Langejans. Dat bleek een gouden wissel, Langejans zag in de slotminuut de ruimte voor Rick Vogels en de pass was precies goed. Vogels kreeg nog even hulp toen Thijs de Ruiter en Michael Verhoef elkaar uitschakelde en kon toen kinderlijk eenvoudig de bal in het lege doel lopen.

Scheidsrechter Danny Korbee liet de thuisploeg nog even aftrappen maar floot daarna direct voor het einde. Een overwinning met perspectief voor Koudekerk. De ploeg heeft laten zien dat het voor elkaar wilt vechten en als team kan opereren. Of het goed genoeg is om kampioenskandidaat te worden genoemd moet nog worden gezien, immers veel ploegen in 3A hebben zich versterkt en de nieuwkomers uit de vierde klasse is weinig van bekend. Volgende week is een van de sterke, naar verwachting, ploegen te gast aan de Gruttolaan. Lugdunum.