Koudekerk rekent na rust af met de Boys

Hazerswoudse Boys 1

Mannen, 1, Groep 2 21

23 augustus 2016 19:30

Helm, L.J. (mevr) van der

Opstelling Koudekerk 1

De tweede bekerwedstrijd was in het verleden DE derby van Rijnwoude, maar tijden veranderen en zeker in het bekertoernooi is er van een derby sfeer al weinig meer te merken. De beide trainers hadden te kampen met blessures en afwezigen en waren nog op het experimentele pad voor wat betreft speelwijze en samenstelling.

Koudekerk bleek de meeste intentie te hebben om er een wedstrijd van te maken, met een elftal wat op veel plaatsen was gewijzigd ten opzichte van het elftal wat de laatste wedstrijden speelde op het einde van het vorig seizoen. De bezoekers hadden het overwicht maar wisten maar zelden tot een gevaarlijk moment te komen voor het doel van de Boys.

Pas na de rust wist Koudekerk het verschil te maken. Daan van der Zwet werd getorpedeerd in de 16 meter en Scheidsrechter Lizzy van der Helm kon niets anders dan de bal op 11 meter leggen. Sidney de Schepper schoot binnen en besliste op dat moment eigenlijk al de wedstrijd. Niet veel later schoot Yvar de Groot de 0 - 2 binnen nadat de Boys keeper in eerste instantie de inzet van Jordy Melchert nog kon keren.  Diezelfde Melchert was ook betrokken bij de derde Koudekerkse treffer. Hij kopte door en Sander Blijleven schoot binnen. De laatste treffer was voor Rik Vogels, diep gestuurd vanaf eigen helft was Rik te snel voor twee Boys verdedigers en schoot de vierde treffer binnen.

Koudekerk wint zijn tweede wedstrijd voor de beker en na het verassende verlies van Rijnvogels twee bij Leiden is er zelfs nog kans om door te gaan, winst zaterdag bij rijnvogels is dan noodzakelijk. De aftrap in Katwijk is om 11:30 uur