Koudekerk struikelt over Honselersdijk.

Honselersdijk 1

Assist: Mike Slottje
Marcel Duyvestein (schot)
Tom van Veen (intikker)
Marcel Duyvestein
Ralph Heskes
Frank Vellekoop
Luke Groeneboom
Michel van Giesen
Rico Kok
Nigel Hendriks

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse B) 1B-2A nacompetitie

24 mei 2016 20:00

Pieterman, E.

Opstelling

Het is Koudekerk wederom niet gelukt om via de nacompetitie de promotie naar de tweede klasse af te dwingen. Na de 3 – 2 nederlaag van zaterdag was Honselersdijk aan de Gruttolaan met 6 – 2 veel te sterk.

Scoren, dat was iets wat Koudekerk zeker moest doen, minimaal een keer maar het liefst twee keer. En dan mocht men niets tegen krijgen. Met de intentie van eerst zelf maar scoren begon Koudekerk dan ook aan de wedstrijd. Het leverde in het eerste kwartier weinig kansen op. De bezoekers hielden de ruimtes klein en zaten fel op de bal. Het eerste schot viel dan ook pas na een kwartier te noteren. Akke Pennin schoot rakelings over. De goal van Tom van Schie. Even later kreeg Koudekerk de verdiende voorsprong toen Mike van Velzen een vrije trap van Mike Slottje binnen kopte. Maar ook nu ging het, net als in de uitwedstrijd, weer snel mis. Een vrije trap werd door Sam van Tongeren verkeerd beoordeeld en het was Marcel Duijvesteijn die de gelijkmaker binnen schoot. Extra zuur voor Koudekerk dat voorafgaand aan de vrije trap waar de goal uit viel Tom van Veen eerst in buitenspel positie stond en bij het aannemen van de bal hands maakte. De grensrechter bood hier wel zijn excuses voor aan maar daar koop je op dat moment weinig voor. Wel liet Koudekerk zich niet ontmoedigen en leek het al snel weer op voorsprong te komen toen Bryan van Delft de bal binnen schoot maar volgens arbiter Pieterman had van Delft hierbij een overtreding gemaakt. Dit zag Pieterman weer wel waar hij even later een overtreding op van Delft binnen de zestien meter erg makkelijk weg waaide. Zo zat het Koudekerk niet mee. Het werd nog erger toen het even later Tom van Veen was die een vrije kans kreeg en de gasten op voorsprong schoot. Weer verviel Koudekerk in de oude gewoonte waarin ze veel te makkelijk doelpunten weggeven. Om nog kans te maken op de tweede ronde moest Koudekerk voor rust weten te scoren en dat besef was er wel bij de spelers. Het lukte ook nog, zei het met enig fortuin. Mike van Velzen was sterk in het duel en legde af voor Yvar de Groot. Die zag zijn schot via een verdediger binnen rollen en Koudekerk stond weer gelijk. Met deze stand en wetenschap dat het nog niets had bereikt zocht het de thee op.

Na de rust begon Koudekerk sterk, wederom Akke Pennin was gevaarlijk maar daarna ging het helemaal fout. Direct na de kans van Koudekerk counterde de bezoekers snel en schoot Tom van Veen de bal langs Sam van Tongeren. Toen even later een overtreding op Ruben v/d berg niet werd bestraft kon Honselersdijk er weer uitkomen en was het wederom Tom van Veen die knalhard raak schoot. Bij Koudekerk knapte er toen iets, de wetenschap dat het drie keer moest scoren om er een verlening uit te halen was hard aangekomen en ondanks dat er nog een half uur te spelen was leek het te zijn beslist. De definitieve knock out kwam twintig minuten voor tijd. Weer was het Tom van Veen die raak schoot. In de slotfase werd het zelfs nog een graatje erger toen van Veen zijn vijfde treffer van de avond liet aantekenen en het feestje wat de Honselersdijk supporters al aan het bouwen waren nog iets groter maakte. Koudekerk speelt volgend seizoen weer in de derde klasse en ziet Honselersdijk doorgaan naar de poulefase richting de tweede klasse.

Alex Redel concludeerde na afloop dat hij 55 minuten een goed Koudekerk had gezien, maar dan moeten de andere mensen op het veld ook een beetje helpen. Hiermee doelde de trainer op de discutabele beslissingen die in de eerste helft allemaal in Koudekerks nadeel uitvielen. Dan maakt het zuur dat je zelf weer zo makkelijk de goals weg geeft. Aanvoerder Mike van Velzen had bewondering voor de spits van Honselersdijk. Al maakte we het hem wel erg makkelijk met de ruimte die we weggaven.  Dan moet het volgend seizoen maar gebeuren, al moet het dan anders als het laatste half uur waren de afsluitende woorden van Redel.