Nederlaag met perspectief voor Koudekerk.

Honselersdijk 1

Tim van der Meer (schot)
Assist: Mike Slottje
Mike van Velzen (intikker)
Tom van Veen (solo)
Tom van Veen (intikker)
Pawel Rubin
Rico Kok
Nicky Peeters
Luke Groeneboom
Tim van der Meer
Michel van Giezen
Marcel Duyvestein
marcel Bruggeling

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse B) 1B-2A nacompetitie

21 mei 2016 14:30

Gommans, T.

Opstelling Koudekerk 1

Een zwakke eerste helft heeft de grondslag gelegd voor de nederlaag bij Honselersdijk, dat was de conclusie na afloop van het eerste duel in de na competitie. Deels berust op waarheid maar nadat de ploeg vlak na rust op voorsprong was gekomen deed het zichzelf de das om met knullige persoonlijke fouten. Alex Redel was dan ook duidelijk. “we geven de goals weer veel te gemakkelijk weg”was het oordeel van de trainer. Die nog wel perspectief ziet voor komende dinsdag.

De start van Koudekerk was ronduit zwak te noemen, waar de thuisploeg vanaf het beginsignaal van scheidsrechter Gommans er gelijk bovenop zat leek Koudekerk zich af te laten bluffen. Al in de tweede minuut was het Fabian Roosenbrand die op de lijn redding bracht nadat doelman Sam van Tongeren mis taste. De hiermee afgegeven waarschuwing van de thuisploeg werd niet opgepakt door Koudekerk en nog voor er een kwartier gespeeld was kreeg het de rekening gepresenteerd toen Tim van der Meer ongehinderd kon uithalen en van Tongeren de bal laag in de hoek zag verdwijnen. Door deze treffer kon de thuisploeg wat gas terug nemen en met de wind in de rug gokken op een counter. Iets waar het met de snelle Nicky Peeters een prima wapen voor had. De buitenspeler bezorgde Richard Zijderveld een zware middag. Zijderveld hield aan de eerste helft dan ook een gele kaart over  die inhoud dat de verdediger dinsdag geschorst zal zijn. Een lot dat ook Sander Blijleven treft. Koudekerk leek pas pas tien minuten voor rust wakker te worden en ging de ploeg  voetballen. Het leverde ook gelijk een paar kleine kansjes op maar vooralsnog geen goals. Met het getoonde spel had Koudekerk vermoedelijk met de 1 – 0 achterstand zich gelukkig geprijsd wanneer dit de ruststand was geweest maar het kreeg meer dan het hoopte. Uit de eerste vlot lopende aanval voort de rust was het, niet geheel toevallig, Mike Slottje die de bal bij Mike van Velzen kreeg en deze liet keeper Tom van Schie kansloos en liet zo zijn ploeg met een gerust gevoel de thee opzoeken.

Bij het begin van de tweede helft was Sidney de Schepper in het veld gekomen voor Richard Zijderveld en mocht Fabian Roosenbrand zich met de snelle Peeters bezighouden. Yvar de Groot zakte terug naar de linksachter positie. De omzettingen leken al snel te werken toen Ruben v/d Berg zich aanvallend melde en vier tegenstander het bos instuurde eer hij de bal op een presenteerblaadje bij Mike van Velzen neerlegde. Die had vervolgens weinig moeite de bal binnen te schuiven.  Lang kon Koudekerk echter niet genieten want direct vanaf de aftrap was het alweer gelijk. v/d Berg weigerde in te grijpen toen spits Tom van Veen door het centrum van Koudekerk  doorliep en binnen een minuut alweer de gelijkmaker binnen schoot. Zo gaf Koudekerk al snel weer de voorsprong weg en deed het zichzelf de das om toen Sander Blijleven en Sam van Tongeren elkaar in de weg liepen bij een hoge bal. Van Veen was wel attent en schoot de 3 – 2 binnen. Voor Sander Blijleven was het gelijk einde wedstrijd. Christian Vergunst was zijn vervanger. Voor Koudekerk was er toen het dilemma om op jacht te gaan naar de gelijkmaker of het spel te bevriezen en zo op de thuiswedstrijd te gokken. Honselersdijk had besloten de voorsprong te koesteren en zakte terug op eigen helft en gokte op de counter. Koudekerk nam dus het initiatief en ging voor de gelijkmaker waarbij het het risico nam van een vierde tegentreffer via een uitbraak. Dit was constant het gevaar wat op de loer lag maar Christian Vergunst en Fabian Roosenbrand bleken het slot op de deur te houden en elimineerde iedere uitval van de thuisploeg. Die kwamen vlak voor tijd goed weg toen Mike van Velzen weg draaide bij zijn tegenstander en tot opluchting van de thuisploeg ging de inzet van de aanvoerder vlak langs de, voor Koudekerk, verkeerde kant van de paal. Die had moeten zitten treurde van Velzen na afloop van de wedstrijd. Wel zag hij nog genoeg kansen om door te gaan. We krijgen ze dinsdag thuis en dan meten we het goedmaken.

Alex Redel had het na afloop over de tegengoals, die mag je nooit zo weg geven. Maar vond wel dat de winst voor Honselersdijk terecht was. Zeker in de eerste helft waren zij beter, de tweede helft was het gelijk opgaand. Dinsdag moeten we dat omdraaien.