ASC E4 - Koudekerk JO11-2JM

E-Pupillen (najaar), E2, 5e klasse 02

18 september 2010 16:30

Rominy van der Berge

Eigenlijk hadden we vandaag een uitwedstrijd tegen ASC uit Oegstgeest op het programma staan.

Door het late aanvangstijdstip zouden wij maar met een half team aan de aftrap verschijnen, hierom is in goed overleg met ASC besloten om de wedstrijd te vervroegen en tevens om te zetten in een thuiswedstrijd.

We beginnen met de volgende opstelling:Pim op doel, Wessel, Lars en Joost in de verdediging, Thom in het midden  en Cedric en Koen rechts en links voorin. Ian begint als 1e wissel en zal spoedig invallen.

De wedstrijd gaat vanaf het begin gelijk op met doelkansen over en weer.

Koudekerk komt via een klutsdoelpunt van Koen op een 1-0 voorsprong ( assist van Thom ) en bouwt deze voorsprong ietsje later uit naar 2-0: Wessel haalt verwoestend uit via een ASC vedediger. Hierna is het de beurt aan ASC: 2-1.

Nog vóór rust maakt Koen op aangeven van  Joost 3-1.

In de 2e helft gaat het een stuk moeizamer met de boys van Koudekerk. ASC neemt het heft in handen en komt zelfs terug tot 3-3 na herhaaldelijk  balverlies bij Koudekerk. Onze jongens zijn zeker in het  begin van de 2e helft het spoor een beetje bijster.

ASC heeft dan ook voldoende kansen op een voorsprong maar Pim is een sta in de weg voor de Oegstgeestse aanvallers.

De laatste 10 minuten keert de wedstrijd weer ten goede van Koudekerk: Koen maakt de 4-3 en onze jongens hebben een overwicht. Helaas valt toch nog de (niet geheel onverdiende) gelijkmaker van ASC: 4-4!

Het betere spel van Koudekerk in de slotfase kan helaas niet omgezet worden in winst.

Maar al met al hebben we een hele leuke, sportieve wedstrijd gezien met twee gelijkwaardige tegenstanders.