E2 makkelijker langs Quick Boys

E-pupillen zaterdag, E2, 7e klasse 02

28 november 2015 8:30

C1-speler

Na de afgelasting van vorige week door het slechte weer mocht de E2 vandaag gelukkig weer aantreden. Deze keer wederom tegen Quick Boys E8 waartegen de eerste competitie wedstrijd een aantal weken geleden werd gewonnen met 1-8.
pas de 4e wedstrijd maar nu alweer tegen de door de zeelucht goed gegroeide Katwijkers
Dat zou een makkelijke pot worden....of toch niet???

Quick Boys E8 leek in de eerste minuten wel een een heel ander team als in Katwijk zelf. De boys zijn groot er sterk en lijken goed door de kust stormen van de afgelopen weken heen te zijn gekomen. Ze lijken sterker dan de vorige keer, en wellicht ook wel heel anders samengesteld. Koudekerk E2 heeft door de stilstand van vorige week even de tijd nodig om erin te komen, maar gelukkig wordt er zonder al teveel moeilijkheden in de 14e minuut gescoord na een mooie pass van WIlliam gescoord door Niels.
De eerste helft is weinig spectaculair op een mooie scrimmage voor het doel van de Boys, waarbij de bal er na meerdere kansen maar niet in wil gaan.
(zie de video onderaan)

Gelukkig weet Jack er in de 25e minuut voor te zorgen dat Koudekerk met een geweldig afstandsschot met een voorsprong van 2-0 wat rustiger de rust in gaat.

De 2e helft begint voor Koudekerk veel beter. Aanvallend staat het goed vast en de ook de verdediging laat geen mogelijkheid door. Op een paar corners na weten we alle aanvallen af te slaan. in de 28e minuut weet Daan Koudekerk op een 3-0 voorsprong te zetten. Koudekerk weet veel kansen te creeeren, maar helaas gaan ze er niet allemaal in. In de 39e minuut weet Jinne de 4-0 te scoren na zijn inmiddels bekende aanvallende akties : vol de aanval in, tegenstanders uitkappen, en met links scoren !!

Na deze aktie wordt Tim door Edwin als doorgaans laatste man ingezet op het middenveld. En direct met resultaat...hij scoort na nog geen 30 seconden op het middenveld direct de 5-0. Goede zet van onze coach !!.
De boys kakken wat in en Koudekerk weet zijn kansen te pakken. Tim scoort in de 46e minuut na een mooie pass van Daan, die overigens zijn beste wedstrijd van het seizoen speelt, de 6-0. De boys verliezen al het geloof in nog een goede afloop en Tim weet in de 48e minuut zijn eerste Hattrick van het seizoen te maken: 7-0. 7
Het lijkt er zelfs even op dat Koudekerk de 8-0 maakt....na een mooie genomen corner kopt Tim vakkundig de bal naar de  linker bovenhoek, maar het mag gezegd worden dat de keeper van de Boys hier een mooie redding heeft.  Een goede keeper die er overigens ook voor heeft gezorgd dat ze niet met nog meer tegengoals terug naar Katwijk hoefden.

De 4e overwinning, maar voorlopig moeten we nog heel wat wedstrijden spelen.
Voorlopig ongeslagen en we groeien als team in de competitie.
Het wordt een steeds sterker en leuker team !!

Volgende week de inhaalwedstrijd tegen Voorschoten die een derde plaats bezetten in de ranglijst. Dit zal zomaar eens de eerste lastige wedstrijd kunnen worden.