Koudekerk met moeite langs rood aanlopend B.S.C.`68.

BSC '68 1

Assist: Mike Slottje
Jelle Opdam (schot)
Branko Sandifort (schot)
Marcel van der Heuvel
Wouter van Klink
Akke Pennin (kopbal)
Assist: Mike Slottje
Akke Pennin (schot)
Mitchel van der Linden
Bram Willemsen (schot)
Bram Willemsen
Robin den Boer
Jelle Opdam
Lennart v/d Berg

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

23 april 2016 14:30

Ditz, R.

Opstelling Koudekerk 1

Bij de thuisploeg werd er nadrukkelijk gewezen naar de scheidsrechter na afloop van de derby waar Koudekerk een 3 – 4 overwinning behaalde en de thuisploeg met 9 man het eindsignaal haalde. Voor de rest was het een wedstrijd die niet uitblonk van de spectaculaire momenten en Koudekerk het zichzelf, na twee keer op twee goals voor te zijn gekomen, toch nog lastig maakte.

Vooraf was er geen voorspelling op los te laten wie de derby met drie punten zou verlaten, de thuisploeg had dit kalenderjaar pas zes punten weten te vergaren. Koudekerk blinkt de laatste weken uit in wisselvalligheid. Wel kon Alex Redel weer beschikken over Christian Vergunst, Akke Pennin en Erwin de Best. Het was Koudekerk dat het best begon, al in de eerste minuut moest keeper Erik Meijer een korner weggeven en uit die korner was het Sander Blijleven die de bezoekers op voorsprong zette. Nog binnen het kwartier leek het al beslist, Bryan van Delft bracht Yvar de Groot is stelling en die liet Meijer voor de tweede keer kansloos. Koudekerk doelman Sam van Tongeren, hij is de vervanger van de per direct gestopte Mitchell Goudkuil, had tot dat moment nog geen bal gezien. De eerste bal die van Tongeren kreeg was wel gelijk raak. Jelle Opdam produceerde een rollertje wat iedereen veraste en zo kwam de thuisploeg onverwacht weer terug in de wedstrijd. Koudekerk was het even kwijt en kreeg daarvoor ook de rekening toen Branko Sandifort nog binnen een half uur zelfs de gelijkmaker wist te scoren, waarbij het opviel hoeveel ruimte er was voor Sandifort om de bal te controleren. Pas na deze gelijkmaker kwam Koudekerk weer een beetje in het spel en probeerde het weer het initiatief naar zich toe te trekken, echter zonder echt gevaarlijk te worden. De 2 – 2 ruststand was dan ook een juiste afspiegeling van de eerste helft en dat mocht Koudekerk zich aanrekenen.

De tweede helft lek Koudekerk snel orde op zaken te willen stellen. Het kwam, wederom uit een korner, snel op voorsprong toen keeper Erik Meijer mis taste kon Akke Pennin ongehinderd binnen koppen. Niet veel later was het wederom Pennin die de marge weer op twee bracht door de actie van Bryan van Delft af te ronden. Maar net als voor de rust weigerde Koudekerk de genadeklap uit te delen en met nog ruim een kwartier te spelen kreeg het hiervoor de rekening gepresenteerd toen Bram Willemsen de thuisploeg weer terug bracht in de wedstrijd door de 3 – 4 binnen te schieten, ook hier moest van Tongeren zich af hebben gevraagd waar de verdediging was. Feit was wel dat Koudekerk zich kon opmaken voor een moeilijke eindfase van een wedstrijd waarin het twee keer de kans had om het simpel af te maken. Dat de grote problemen uitbleven had het te danken aan twee B.S.C. spelers die het presteerde om binnen vijf minuten een rode kaart te ontvangen. Eerst was het Jelle Opdam die hard inkwam bij Sander Blijleven. Scheidsrechter Ditz nam even de tijd om na te denken maar toonde Opdam na enige bedenking rood. Minder bedenk tijd had Ditz drie minuten later nodig toen Lennart v/d Berg natrapte bij Erwin de Best. Zo dupeerde zij hun eigen ploeg die met negen man geen vuist meer wisten te maken. Zelfs het mee komen van Erik Meijer bij een korner maakte Koudekerk weinig onrustig. Het speelde de tijd vol en pakte drie punten waar het meer moeite voor had moeten doen dan nodig was geweest.

Koudekerk blijft derde achter CVC Reeuwijk wat wist te winnen van koploper DoCoS, waardoor de Leidse ploeg het feest nog minimaal een week moet uitstellen. Koudekerk speelt de komende twee wedstrijden thuis, volgende week ontvangt het N.S.V.`46 en een week later komt Hazerswoudse Boys op bezoek. Op 14 mei sluit Koudekerk het seizoen af bij W.D.S., tenzij er nog een konijn uit de hoge nacompetitie hoed komt.