Koudekerk legt D.W.O. over de knie.

DWO 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

9 april 2016 14:30

Geerlings, A.M.

Opstelling

Resultaten behaald in het verleden. Iedereen kent deze uitspraak en dat was voor Koudekerk maar gelukkig ook. Immers veel punten waren er de laatste jaren niet behaald tegen D.W.O. Twee jaar terug was het nog een afgetekende 1 – 6 en gezien het spel van de vorige week zal het rood / witte hart van de Koudekerker met angst en beven naar de Gruttolaan zijn getogen.

Dat alles kwam ook overeen met de openingsfase van de wedstrijd die zich volledig op Koudekerkse helft afspeelde. Pas na 13 minuten kon Koudekerk zich voor de eerste keer in de buurt van de D.W.O. goal melden. En hoewel dat eerste wapenfeit nog tot korner werd verwerkt was het uit die korner toch raak. Keeeper Milan Klein ging onder de bal door en Sander Blijleven maakte dankbaar gebruik van die misser. Het was de ommekeer in de wedstrijd, al snel daarna had Bryan van delft de kans om de score op te voeren maar zag zijn inzet net over de goal verdwijnen. D.W.O. bleef waar het kon aanvallen en het was Delano plomp die op weg dacht te zijn naar de gelijkmaker maar had gen rekening gehouden met Sam van Tongeren. De derde doelman dit seizoen, hij verving Mitchell Goudkuil, kwam resoluut zijn doel uit en Plomp kwam er achter wat dat betekend. Het duurde even eer de D.W.O. spits weer opgelapt was. Uiteraard dacht men bij D.W.O. aan een overtreding maar de uitstekend leidende scheidsrechter Geerlings was kort op de situatie en oordeelde dat van Tongeren de bal speelde. Toen was daar uit het niets een schot van Mike Slottje, vanaf 25 meter veraste hij Milan Klein met een schot over de doelman draaide en precies op tijd naar beneden kwam om onder de lat in het net te verdwijnen.

De tweede helft was D.W.O. er alles aan gelegen om snel de achterstand te verkleinen maar er waren nog geen vijf minuten gespeeld toen het wederom Mike Slottje was die Milan Klein onder vuur nam. De keeper kon het schot niet klemmen en Yvar de Groot was er als eerste bij en schoot de derde Koudekerkse treffer binnen. Hierdoor was het beslist en bij D.W.O. liet men dat duidelijk blijken dat het geloof eruit was. De bezoekers mochten zich na afloop gelukkig prijzen dat Koudekerk slechts nog drie keer het net wisten te vinden. Bryan van delft, Yvar de Groot en invaller Jeroen van Munsteren bezorgde D.W.O. een fikse nederlaag die, zoals gezegd, een stuk ruimer had kunnen uitvallen want ondanks de missertjes was Klein toch nog een aantal keer een struikelblok voor de Koudekerse aanvallers. Maar dat was iets waar niemand bij Koudekerk nog over maalde. De ploeg revancheerde zich prima van de nederlaag en het spel van een week eerder.

Bij D.W.O. had men het na afloop over de goal van Slottje, het “torpederen”van Sam en het veld. (Weer zo een klein kunstgrasveld) Maar Alex Redel bekeek het een stuk nuchterder en constateerde dat zijn elftal er vandaag weer als team had gestaan en dat gelijk weer liet zien hoe goed Koudekerk kan voetballen wanneer men bereid is om voor elkaar te werken. Dat is dan ook de enige juiste conclusie.