Koudekerk blameert zich tegen laagvlieger Rohda ‘76

Rohda '76 1

Bryan van Delft (penalty)
Jeroen van der Zenden
Joel Branger (schot)
Stan Sauer
Marius Reijsbergen
Jeroen van der Zenden
Tom Kleuver
Tim v/d Werf
Senad Cerimovic
Joel Branger (kopbal)
Marius Reijsbergen (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

2 april 2016 14:30

Sinke, M.G.L.

Opstelling

Koudekerk heeft in eigen huis tegen Rohda ‘76 op kinderlijke wijze drie punten verspeeld in de strijd om de tweede plaats: 2-3. En dat terwijl de ploeg van trainer Alex Redel vlak na de rust op weg leek naar een zakelijke overwinning tegen de nummer dertien van de competitie.

De tweede helft was enkele minuten onderweg toen Bryan van Delft opzichtig naar de grond ging. Voor scheidsrechter René Sinke voldoende voor een strafschop en voor Van Delft vervolgens een koud kunstje: 2-0. De spits speelde een zwakke wedstrijd, maar schoot vanaf elf meter wel zijn twaalfde treffer van dit seizoen tegen de touwen. In de eerste helft had Yvar de Groot de score al geopend en kwam Koudekerk geen moment in de problemen. Dat beeld veranderde drastisch in de laatste fase van het duel.

Koudekerk – zonder de geblesseerde Cedric Borgers maar met A-junior Daan van Randeraat en Jorin Roosenbrand in de basis -  speelde ongeïnspireerd en was uiteindelijk niet in staat om de laagvlieger opzij te zetten. In een tijdsbestek van twintig minuten boog de ploeg uit Bodegraven een 2-0 achterstand om in een 2-3 overwinning. En op basis van strijd en passie niet eens onverdiend, al mocht de ploeg van trainer Boris van Es wel van geluk spreken dat scheidsrechter Sinke de gelijkmaker goedkeurde terwijl doelman Mitchell Goudkuil opzichtig werd gehinderd in zijn vijfmetergebied.

Positief lichtpuntje in de slotfase was het debuut van Sander Weijman. De zoon van voormalig eerste elftal-speler Ron Weijman is na de gebroeders Kraan, Van Randeraat, Berend Voorenkamp en Dion Halfwerk de volgende A-junior die zijn debuut in de hoofdmacht heeft gemaakt.

Koudekerk zakt na de nederlaag terug naar de vierde plaats. Koploper Docos speelde gelijk tegen Zwammerdam, nummer twee Kagia verloor van DWO, terwijl CVC Reeuwijk na de 2-0 zege op Oegstgeest klimt naar plaats drie. Volgende week komt nummer vijf DWO op bezoek in Koudekerk.