Koudekerk pakt winst bij Floreant.

Floreant 1

Assist: Akke Pennin
Mike Slottje (schot)
Mike van Velzen (intikker)
Khairi Ahdid (solo)
Bruce Tol (kopbal)
Khairi Ahdid
...
Frank de Bruijn
Jeffrey Hilgeman
Rodney Brouwer
Rodney Brouwer
Tim Tempelaars

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

19 maart 2016 14:30

Mirjavanmard, M.

Opstelling Koudekerk 1

Het leek er na een kwartier op dat Koudekerk een ongekend makkelijke middag zou gaan beleven in Boskoop. 0 – 3 na 14 minuten spelen! Maar het ging daarna even anders. De thuisploeg kreeg van de bezoekers de kans om terug te komen tot 2 – 3 en zo moest Koudekerk toch nog aan de bak terwijl dat compleet onnodig was. Alex Redel vond dan ook dat zijn ploeg de doelpunten, weer, veel te makkelijk weg geeft.

Het was een droomstart voor het door blessures en schorsingen gehavende Koudekerk. Zonder Bas van Heerdt, Sidney de Schepper en Christian Vergunst en met Roy v/d Berg en Erwin de Best, beide niet fit genoeg om te starten, als bankzitters moest de ploeg proberen om de tegenvallende resultaten van de wedstrijden tegen Kagia en DoCoS van zich af te spelen. In het begin van de wedstrijd leek Floreant daar wel aan mee te willen werken. Al in de tweede minuut was het Bryan van delft die de score opende door de bal op aangeven van Akke Pennin door de benen van doelman Stefan v/d Meer te schieten. De thuisploeg was nog maar nauwelijks van deze tegenslag bekomen of v/d Meer kon weer naar het net om de bal eruit te halen. Mike Slottje liet de doelam van 25 meter kansloos en gaf zijn ploeg een droomstart. Voor Floreant dreigde er een debacle toen nog binnen het kwartier al nummer drie in het net lag. Yvar de Groot gaf precies op tijd de bal voor en Mike van Velzen tikte nummer drie achter v/d Meer. Tot op dat moment had Floreant het doel van Mitchell Goudkuil alleen nog maar vanaf eigen helft mogen aanschouwen. De eerste keer dat de thuisploeg wel in de buurt van de Koudekerkse goal kwam was het wel gelijk raak. De snelle Khairi Ahdid was Fabian Roosenbrand te snel af en schoot snoeihard de hoop terug in de Floreant harten. Die hoop kreeg meer gestalte doordat Koudekerk stopte met voetballen en toen vlak voor rust Bruce Tol de 2 – 3 binnen kon koppen was de wedstrijd weer helemaal open en kon men na de rsut nog van alles verwachten.

De tweede helft was nog maar nauwelijks in gang gezet toen de warrig fluitende scheidsrechter Mirjavanmard Akke Pennin op een gele kaart trakteerde, voor Pennin was dat de tweede en dus kon de Koudekerkse topscoorder met rood naar de kant. Koudekerk moest dus, net als tegen Kagia, lange tijd met een man minder zien om een voorsprong vast te houden. Dit was voor Koudekerk al de vijfde keer dat er een speler voortijds naar de kleedkamer moest. Het hield wel in dat Koudekerk voorin met twee spitsen achter elkaar ging spelen. Het kreek met een man minder nog een grote kans om te scoren toen Mike van Velzen net een teenlengte te kort kwam om de voorzet van Bryan van Delft binnen te tikken. Dat zou een enorme opsteker zijn geweest en zou niet eens onverdiend zijn, gezien het feit dat de thuisploeg met een man meer geen uitgespeelde kans wist te creëren. Het meest hachelijke moment voor Koudekerk was het moment dat Sander Blijleven een bal terug kopte terwijl Mitchell Goudkuil zijn goal uit kwam. Een katachtige reflex van de goalie voorkwam dat Floreant meer kreeg dan het recht op had want de thuisploeg wist op geen enkele manier raad met de man meer situatie. Koudekerk hield het goed gesloten, daarbij kwam het feit dat de normaal gevaarlijke buitenspelers Houssein el Zeryouh en Khairi Ahdid vrijwel onschadelijk werden gemaakt door Richard Zijderveld en Fabian Roosenbrand. Op de goal van Ahdid na was er een moment voor el Zeryouh waarbij Richard Zijderveld moest ingrijpen. Dit leverde de verdediger gelijk geel op va de braaf wapperende Mirjavanmard die in de slotfase ook Ruben v/d Berg nog geel voorheld toen de verdediger een bal trapte op het moment van het fluitsignaal. Tijdrekken was de verklaring. Maar Koudekerk wist nu wel vast te houden en gaat met drie punten terug naar Koudekerk. Aan het einde van de competitie zal blijken of deze nog wat waard zijn geweest.