Koudekerk haakt af voor de titel na nederlaag tegen DoCoS

DoCoS 1

Sven Ravensbergen (schot)
Nils Slingerland (schot)
Sven Ravensbergen
Tim Gonlag
Joshua Overvliet
Wim de Bolster
Melvin van Gent
Mitchel Klein

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

12 maart 2016 14:30

Kraak, S.C.

Opstelling

Voor Koudekerk was het doel duidelijk, er moest gewonnen worden van DoCoS om nog zicht te houden op de titel. Na afloop bleek dat de gehavende thuisploeg niet bij machte was om het de koploper onder druk te zetten. De bezoekers boekte een 0  - 2 overwinning en zagen de andere concurrent Kagia met 1 – 0 verliezen. Het lijkt er op dat men zich bij DoCoS kan gaan opmaken voor tweede klasse voetbal.

Waar de ontmoeting in Leiden nog als reclame voor de derde klasse was betiteld was dat voor het duel in Koudekerk niets meer van te merken. Het werd geen moment de kraker die het op papier beloofde. Koudekerk moest het doen zonder de geschorste Bryan van Delft en Sidney de Schepper, Christian Vergunst was geblesseerd en Ruben v/d Berg op vakantie. Dit gemis had zijn weerslag op de ploeg. Op de bank zaten Cedric Borgers, Jeroen van Munsteren en Ben van Tongeren. Spelers die normaliter in het tweede elftal uitkomen en vandaag ook al hadden gespeeld. De bezoekers konden terugvallen op mensen als o.a. Tim Gonlach en Wim de Bolster en dat zijn spelers die bij de rest van de ploegen in de derde klasse gewoon wekelijks in de basis elf zouden starten. Het laat het verschil zien in de breedte van de selectie en hoe belangrijk die kan zijn, zeker in wedstrijden als deze waarin je topfit moet zijn. De bezoekers lieten zich inzakken en lieten Koudekerk komen om daar van uit te hopen op een missertje. Deze spelopvatting werd na tien minuten al beloond toen Mitchell Goudkuil een ongelukkige spelhervatting had en Niels Slingerland de bal veroverde en zo Sven Ravensbergen de mogelijkheid gaf om de score te openen. De bezoekers hadden wat ze wilde , een snelle voorsprong en zakte nog iets verder in. Toch kreeg Koudekerk meerdere keren de mogelijkheid om terug te komen. Roy v/d Berg, Akke Pennin en Mike van Velzen lukte het niet om keeper Mitchell van Abswoude te passeren. Aan de andere kant ontsnapte Koudekerk voor rust aan een grotere achterstand toen een kopbal van de lijn werd gehaald.

Na de rust kreeg Koudekerk de eerste grote kans. Roy v/d Berg gaf Yvar de Groot de mogelijkheid op de gelijkmaker maar van Abswoude keerde de inzet en leek daarmee de laatste hoop bij de thuisploeg weg te nemen. Die verdween even later toen Nils Slingerland de wedstrijd besliste met de tweede leidse treffer. Arjan van Heusden, hij verving op de bank de zieke Alex Redel, bracht met Jeroen van Munsteren nog en extra aanvaller in de hoop iets te forceren maar DoCoS gaf achterin geen krimp en liet blijken waarom het de minst gepasseerde verdediging in de derde klasse is. Met nog een kwartier te spelen kreeg Bas van Heerdt nog de beste kans om iets terug te doen maar de inzet van van Heerdt verdween voor de goal van DoCoS langs en de hoop op een spannend laatste kwartier was hiermee verkeken.  DoCoS lijkt zich te kunnen opmaken voor de titel, en Koudekerk heeft nog een minimale hoop op een plaats in de nacompetitie, al heeft het daar de hulp van Kagia bij nodig. Die verloren bij WDS waardoor het verschil op de ranglijst naar Kagia op 1 punt blijft. Wel komt CVC Reeuwijk in de buurt. Die staan nu op 2 punten achter Koudekerk.