Goed spelend Koudekerk vergeet zichzelf te belonen.

Kagia 1

Roy Hoogenwoning
Bas Zonneveld
Kevin Robelus
Ajay Malhi
Timo Sluymer
Alain van Kesteren
Rob Meulenbroek
Tijs van der Schinkel
Kevin Robelus (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

5 maart 2016 14:30

Persoon, B.C.J.

Opstelling Koudekerk 1

Een goed en geconcentreerd spelend Koudekerk heeft met 1-1 gelijk gespeeld bij Kagia. Een resultaat waar men vooraf misschien wel voor zou tekenen aangezien Koudekerk bij Kagia de laatste decennia geen positief resultaat heeft weten te boeken. Achteraf waren vriend en vijand het er over eens dat Koudekerk recht had op de 3 punten.

Na een indrukwekkende minuut stilte vanwege het onverwachte overlijden van Kevin Robelius zijn moeder werd door scheidsrechter Persoon om 14.35 uur gefloten voor de aftrap.  Koudekerk trok direct het initiatief naar zich toe, de duels werden gewonnen en de bal werd goed rond gespeeld. Na 10 minuten kopte Sander Blijleven op doel uit een corner van Bas van Heerdt en moest keeper Luinstra handelend optreden. Na ca. 15 minuten besloot scheidsrechter Persoon een gele kaart te geven aan Bryan van Delft vanwege een schwalbe halverwege de speelhelft van de thuisploeg. Met deze beslissing bracht de scheidsrechter zichzelf voor de rest van de wedstrijd in de problemen. Zo vroeg in de wedstrijd handelt een ervaren scheidrechter zoiets af met een waarschuwing. Om consequent over te komen kregen er voor relatief lichte overtredingen veel spelers, met name van Kagia, een gele kaart. Na ruim 20 minuten volgde er een prachtige actie van Bryan van Delft dat gevolgd werd door een prima schot op de goal. Zijn doelpoging werd echter goed gekeerd door de keeper.

Na 28 minuten was het alsnog raak. Een prachtige vrije trap van (een van de uitblinkers) Mike Slotje werd door Roy van den Berg fraai achter doelman Luinstra gewerkt. Een volkomen terechte tussenstand. Na ruim 35 minuten volgde pas het eerste echte wapenfeit van de thuisclub. Uit een vrije trap kopte Mark Zonneveld goed in, maar keeper Mitchell Goudkuil stond goed op gesteld en kon de kopbal onschadelijk maken. Vijf minuten voor rust slaat uit het niets de vlam in de pan. Een vrij onschuldige bal rond de middenlijn lijkt uit te rollen, in een uiterste poging de bal te veroveren maakt Sidney de Schepper een sliding op de bal en leek daarmee ook een tegenstander te raken. de sliding was echter vol op de bal.  Tot een ieder zijn verbazing trekt de scheidsrechter een een rode kaart. In het tumult wat daarna ontstaat krijgt Mitchell Goudkuil ook een gele kaart. Koudekerk moet met 10 man verder. Koudekerk wist de voorsprong zonder problemen vast te houden tot aan de rust.

Het opnieuw talrijk meegereisde Koudekerk publiek was benieuwd of en hoe trainer Alex Redel de tweede helft in zou gaan. Zou hij Brian van Delft (die met een gele kaart, en een scheidrechter die hem zocht) wisselen voor een extra controleur ? Alex besloot niet te wisselen en met dezelfde 10 man verder te gaan. Wel kwamen Mike en Bryan wat dichter bij elkaar te staan. Ondanks een man minder begon Koudekerk uitstekend aan de tweede helft. Bryan ging in de 47ste  minuut alleen op de keeper af en wachtte helaas net iets te lang met als gevolg dat het schot geblokt kon worden. Nog geen 5 minuten later had Bryan uit een corner van Bas de 2-0 binnen moeten koppen, geheel vrijstaand kopte hij snoeihard op de keeper die met een mooie reflex de inzet onschadelijk maakte.

Op het veld wees niets er op dat Kagia de gelijkmaker nog zou produceren. Koudekerk met 10 man bleef de beter voetballende ploeg maar vergaten de wedstrijd op slot te gooien. In de 81ste min een grote mogelijkheid voor Kagia, Mark Zonneveld had het vizier gelukkig niet op scherp staan en schoot voorlangs. Twee minuten later was het dan toch raak, Koudekerk kreeg de bal niet goed weg en van buiten de zestien schoot Kevin Robelus de bal langs de verbouwereerde Mitchell Goudkuil die de bal gewoon niet zag aankomen. De ontlading bij Kevin was om begrijpelijke redenen enorm. Hoewel de 1-1 niet conform het wedstrijd beeld was gunde iedereen Kevin het doelpunt. Alex Redel verwoorde het mooi: ‘’Als de 1-1 dan toch moet vallen dan gun ik zo’n jongen die net zijn moeder heeft verloren.’’

Namens Koudekerk wensen wij Kevin veel sterkte toe de komende periode om dit verlies te verwerken.

Omdat DOCOS met 2-0 wist te winnen van Floriant staat Koudekerk nu 4 punten achter op DOCOS.

Volgende week komt DOCOS naar de Gruttolaan en zal er gewonnen moeten worden om de competitie spannend te houden.