Koudekerk maakt het zichzelf onnodig lastig tegen Oegstgeest.

Oegstgeest 1

Bas van Heerdt (vrije trap)
Thijmen Kruider
Roy Elkerbout
Dylan Dijkstra (kopbal)
Maurice Giliams
Jurgen Bouman
Joep van Tulder (omhaal)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

20 februari 2016 14:30

Durgunsu, Y.

Opstelling

Vlak na rust stond er een 3 – 0 op het scorebord bij Koudekerk tegen Oegstgeest, op zich niets vreemds maar gezien het feit dat er bij de thuisploeg zeven potentiële basisspelers ontbraken had bij Oegstgeest het gevoel gegeven dat er wat te halen viel in Koudekerk.

Ik heb er zin om er een paar in te schieten vandaag, opgetekend uit de mond van Joep van Tulder voorafgaand aan de wedstrijd. Ook van Tulder was bekend met de grote waslijst aanwezigen bij Koudekerk. Het lukte van Tulder nog wel om zijn oude club te laten toekijken bij zijn, bijzonder fraaie, goal. Hiermee bracht de oud Koudekerk speler de spanning weer terug in de wedstrijd. De eerste helft moet een complete martelgang zijn geweest voor Oegstgeest trainer Laurens v/d Voort. Zijn ploeg wist geen enkel schot op doel van Mitchell Goudkuil te maken. Sterker nog, het was voor Koudekerk ongekend hoe eenvoudig men elkaar kon vinden en de ruimte die het kreeg van een tegenstander waarvan werd verwacht dat ze fel van start zouden gaan. Zeker gezien het resultaat van de heenwedstrijd. Niets van dat alles was te zien op het veld. Koudekerk nam na een klein kwartier de voorsprong na een vrije trap van Bas van Heerdt waarbij keeper Kevin sip zich leek te verkijken op de bal.  Tien minuten later leek de wedstrijd gespeeld toen Mike van Velzen een voorzet van Fabian Roosenbrand achter Sip werkte. Tot op,dat moment was het alleen Dylan Dykstra die een bal namens de bezoekers in de richting van het doel had gekregen, zijn eigen doel wel te verstaan. Gelukkig voor Dykstra was Sip toen wel attent en hield zijn ploeg zo nog in leven.

Na de rust leek de wedstrijd alsnog snel beslist, Jeroen van Munsteren was de maker van de derde Koudekerkse treffer. De vervanger van de geschorste Bryan van Delft reageerde attent op de voorzet van Yvar de Groot en leek zo de wedstrijd te beslissen. Daarna leek Koudekerk het wel te geloven en kreeg het hier al snel de rekening voor gepresenteerd. Dylan Dykstra kon uit een vrije trap de 3 – 1 binnen koppen en toen van Tulder zijn kunststukje uithalen kreeg Koudekerk het nog even lastig.  De uiteindeljke beslissing viel toen Ruben v/d Berg besloot om het maar eens te proberen en door Sip tegen het gras werd gewerkt. Scheidsrechter  Durgunsu kon niet anders dan de bal op 11 meter leggen en Sidney de Schepper stuurde Sip de verkeerde hoek in en gaf zo zijn ploeg weer een beetje lucht, genoeg om het einde te halen. Zo pakt Koudekerk drie punten en ook niet geheel onbelangrijk, zag het Erwin de Best  na een lange blessure weer terug op het veld. De middenvelder verving na een uur Ben van Tongeren, een van de spelers die vandaag een kans kregen door de absentie van een aantal spelers en die het, in de ogen van Redel, prima deden. Een groot compliment aan de jongens die normaal in het tweede uitkomen. Een goede zaak voor de club noemde de trainer het optreden van invallers.

Koudekerk kan zich na een week rust opgaan maken voor de confrontatie met de nummers twee (Kagia) en nummer een (DoCoS). Zeker met het oog op deze wedstrijden was de winst van vandaag belangrijk.