Koudekerk wijst Lugdunum terug naar subtop

Lugdunum 1

Assist: Mike Slottje
Tim de Cler (volley)
Bas van den Berg
Sabir Serray
Leroy Brooks
Ayem Mizab
Mike Slottje (vrije trap)
cem Isitir
Jeremiah Matahelumual

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

13 februari 2016 14:30

Ekelenburg, M. van

Opstelling Koudekerk 1

Met verbazing keek Lugdunum doelman Kevin Wassenaar hoe de bal van Mike Slottje bij de tweede paal binnen vloog. Alles leek er toch op dat de vrije trap, 10 minuten voor het verstrijken van de speeltijd, naast zijn goal zou verdwijnen. Niets aan het handje dus..Niet dus.

Het was toch al niet de middag van Wassenaar. Ook bij de eerste Koudekerkse treffer ging de doelman niet echt vrij uit. Een vrije trap van Mike Slottje draaide naar de tweede paal waar de keeper zich liet afleiden door de inkomende Sander Blijleven was het Mike van Velzen die via de grond zijn ploeg binnen het kwartier op voorsprong zette. Het was een van de weinige hoogte punten uit de eerste helft van het treffen tussen Koudekerk en Lugdunum. Twee ploegen die er in het treffen in Koudekerk nog een waar spektakelstuk van wisten te maken. Toen was het treffen goed voor 7 goals en een wedstrijd waar over nog lang werd nagepraat. Vandaag was dat allemaal anders. Op het slechte veld werd er veelvuldig gebruik gemaakt van de lange bal en daar was Koudekerk in het voordeel met de kopsterke Blijleven achterin. Het lukte de thuisploeg dan ook niet om de Koudekerkse keeper Mitchell Goudkuil echt in de problemen te laten komen. Wat Koudekerk dan weer wel achterwege liet was de wedstrijd al voor de rust te beslissen. De twee spitsen Mike van Velzen en Bryan van Delft kregen wel een paar mogelijkheden maar buiten de treffer van Mike van Velzen lukte het niet om Kevin Wassenaar verder in de problemen te laten komen. Alex Redel had door de blessure`s van Akke Pennin en Roy v/d Berg besloten om in het, voor zijn ploeg, vreemde 4-4-2 systeem te spelen. Maar we pakte dat verassend goed op, aldus Redel die tevreden was over de eerste helft.

De tweede helft was Lugdunum verassend fel begonnen. Oud prof Tim de Cler schoot al binnen de minuut de gelijkmaker achter Goudkuil. Dit tot een ieders verassing want met name bij de thuisploeg vind men dat men vaak niet fel genoeg de wedstrijd hervat. Het kan dus altijd nog minder want Koudekerk gaf de Cler alle ruimte om uit te halen. Daarna was het weer aanmodderen en was er bij niemand nog het idee dat deze wedstrijd nog een winnaar op zou gaan leveren. Tot tien minuten voor tijd. Lugdunum trainer Wansink was nog het meest ontstemt dat zijn ploeg op zo een positie een vrije trap weg gaf. Hoe die bal er dan in vliegt doet er niet toe, je mag daar nooit zo de fout in gaan zocht de trainer de fout bij zijn eigen ploeg. Mike Slottje had daar geen boodschap aan en joeg het leder in de kruising. Het leverde keeper Wassenaar voor de tweede keer een vernietigende blik op van de Cler gevolg door een woede uitbarsting. Maar vrijwel niemand had de bal zo zien eindigen.

Alex Redel was tevreden over de inzet van zijn ploeg. Na de zeperd tegen C.V.C. leek het erop dat Koudekerk was uitgespeeld maar na de zege tegen Zwammerdam en vandaag tegen Lugdunum staat de ploeg weer op de derde plaats en heeft het Kagia en DoCoS weer in zicht. Ons doel is nog steeds om kampioen te worden, aldus Redel. Mar die zal zich ook beseffen dat er dan niet te veel spelers meer mogen wegvallen want de dorpsclub moet het in de breedte afleggen tegen DoCoS. En daar kon wel eens een probleem komen. Koudekerk zag vandaag drie spelers op geel worden getrakteerd met voor alle drie een schorsing als gevolg.

Volgende week ontvangt Koudekerk Oegstgeest wat de laatste plaats heeft overgedaan aan ROHDA door het onderlinge treffen met 3 – 0 te winnen. Bovendien zullen de Oegstgeesters wat recht willen zetten na de 10 – 2 afstraffing eerder dit seizoen.