Koudekerk toont veerkracht en verslaat Zwammerdam

Zwammerdam 1

Akke Pennin (omhaal)
Tom de Bruin
Tom de Bruin
Jordi de Groot
Kevin Bergshoef (schot)
Gerald van Asselt
Jan van Dorp
Kevin Ruiter
Fabian Wattimena
Kevin Bergshoef
Wouter van Valen

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

30 januari 2016 14:30

Verhoef, C.H.

Opstelling

Lovende woorden zaterdag van trainer Alex Redel voor zijn ploeg en vooral richting routinier Cedric Borgers. Onder aanvoering van Borgers beleefde Koudekerk een onverwachte wederopstanding. De gevoelige nederlaag van een week eerder en het resultaat was Zwammerdam haalde tegen Hazerswoudse Boys zou een andere wedstrijd doen verwachten maar Koudekerk was na 90 minuten de meer dan terechte winnaar.

Sander Blijleven geschorst en Mike Slottje met een blessure. Het noopte Alex Redel tot het oproepen van Cedric Borgers, puur voor het geval Christian Vergunst niet zou kunnen spelen, immers was de verdediger bij C.V.C. Reeuwijk met een teen blessure uitgevallen. In de warming up zou Vergunst kijken of hij kon spelen, zo niet zou Borgers op zijn plaats innemen. Eind vorig seizoen kreeg de 32 jarige Borgers te horen dat hij minder speeltijd in 1 zou krijgen. Zijn reactie was er een die iedere trainer graag zou willen horen, niets geen teleurstelling maar als laatste woord. “Mocht je me nodig hebben, dan sta ik er!” Vandaag was dat dus het geval, als controleur op het middenveld, ballen af pakken en zijn ploeg aanjagend. Het was dan ook Koudekerk wat meteen de grip op de wedstrijd pakte. Al binnen een kwartier was het dan ook raak. Akke Pennin die met een fraaie omhaal de score opende. Ondanks dat beide ploegen nog wel wat kansen kregen bleek de treffer de enige voor de thee.

In de rust was Ton de Bruijn vervangen en probeerde Zwammerdam met twee aanvallende middenvelders meer druk op Koudekerk te zetten. Het kreeg hierbij het geluk dat een schot van Kevin Bergshoef werd aangeraakt en dat maakte keeper Mitchell Goudkuil kansloos. Hier was vooraf een situatie waarin Koudekerk claimde onterecht te zijn afgefloten voor buitenspel, waar het alle schijn toe had, maar scheidsrechter Verhoef gaf het voordeel aan zijn assistent en floot af. Het gevolg was eer periode met veel irritatie met een flink aantal kaarten als gevolg. Zwammerdam trainer Rob de Lange had het er over dat Koudekerk hierin slimmer was en veel voorafovertredingen maakte. Feit was wel dat binnen tien minuten drie verdedigers met geel op het veld stonden, en Koudekerk weer op voorsprong was gekomen toen Roy van den Berg de scherp aangesneden vrije trap van aanvoerder Bas van Heerdt binnen kon lopen. Diezelfde van Heerdt was ook verantwoordelijk voor de assist van de derde Koudekerkse treffer. Zijn korner werd gemist door keeper Wouter van Vaalen en Sidney de Schepper was de afmaker. Dit leek de beslissing in de wedstrijd, helemaal toen tien minuten voor tijd Sander Schmand door ging op Bryan van Delft. Schmand was de gehele tweede helft al aan het irriteren bij van Delft en had in een eerder akkefietje hierbij al geel gezien. Ook voor deze charge was dat het geval en Schmand kon inrukken. Tot grote hilariteit van het Koudekerkse publiek. Hiermee was de wedstrijd definitief gelopen en kon Alex Redel Jorin Roosenbrand en Lars v/d haven wat speeltijd gunnen. Na de derde treffer was Richard Zijderveld in het veld gekomen voor Cedric Borgers, die kon daardoor toch nog naar het afzwemmen van zijn zoon. Ook Akke Pennin en Bas van Heerdt werden voortijdig naar de kant gehaald. Koudekerk wist de wedstrijd rustig uit te spelen waarbij het aantal kaarten aan Zwammerdam nog op liep naar zeven stuks bleef de schade voor Koudekerk beperkt tot Ruben v/d Berg. Het gaf Koudekerk in ieder geval een goed gevoel op. Yvar de Groot wist het op de juiste manier te verwoorden. “We hebben vandaag laten zien wel een team te zijn en voor elkaar te kunnen vechten” de manier waarop de treffers vandaag dan ook werden gevierd onderstrepen deze woorden. Het is te hopen dat de ploeg dit vast kan houden en men aan het eind van het seizoen kan zeggen. C.V.C. uit? Dat was een incident.

Alex Redel was een gelukkig man, en haalde ook de prestatie van Borgers nog even aan. Twee maanden niet spelen en dan zo er staan. Ook had hij weer beleving gezien, en dat miste we vorige week. Nu eerst Lugdunum en dan Kagia en DoCoS.