Koudekerk gaat af bij C.V.C. Reeuwijk.

CVC Reeuwijk 1

Akke Pennin (schot)
Joep van Keulen (schot)
Norbert van Keulen (schot)
Kieran Dekkers
Joery Castano Hendriks
Joery Castano Hendriks (schot)
Joep van Keulen (schot)
Norbert van Keulen (schot)
Jessy Leidelmeijer (intikker)
Kevin van den Heuvel
Niels van Delft
Paul Steenbergen (e.d.)
Rene van den Heuvel (vrije trap)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

23 januari 2016 14:30

Winter, A.E. de

Opstelling Koudekerk 1

Diep door het stof ging Koudekerk zaterdag bij C.V.C. Reeuwijk, toch een directe concurrent in de stand. Het verlies voor Koudekerk bleef niet alleen bij de drie punten maar de 7 – 2 afstraffing ging ook nog eens gepaard met het uitvallen van Mike Slottje die met een hamstring blessure na een uur spelen het veld verliet maar ook een gele kaart die een schorsing opleverde voor Sander Blijleven. Tot overmaat van ramp liet Jay Langejans zich in de slotminuut gaan e mocht met direct rood vertrekken. Een hele dure les dus voor Koudekerk.

Vanaf de aftrap was het de thuisploeg die Koudekerk direct vast wist te zetten, over ht hele veld was CVC de baas en het was dan ook een wonder dat het juist Koudekerk was wat de score opende. Akke Pennin had het geluk dat keeper Rob Verwaal zich compleet verkeek op de inzet en de bal binnen zag hobbelen. Lang kon Koudekerk echter niet genieten van de voorsprong want CVC bleef de bezoekers onder druk zetten en de gelijkmaker viel dan ook snel te noteren. Joep van Keulen was de naam achter de gelijkmaker en niet veel later was het broer Norbert van Keulen die de thuisploeg op voorsprong bracht. Met deze 2 – 1 stand werd de rust gehaald en daar mocht Koudekerk zich gelukkig mee prijzen. In de rust reageerde Alex Redel door Akke Pennin en Christian Vergunst achter te laten in de kleedkamer en mochten Ruben v/d Berg en Sidney de Scheper proberen de wedstrijd te doen kantelen. Maar alle goede bedoelingen ten spijt kwam hier niets van terecht. Koudekerk hing van los zand uit elkaar. Na afloop reageerde de uitgevallen Mike Slottje dan ook teleurgesteld. “We moeten de ogen uit ons kop schamen”waren de woorden waarmee hij duidelijk de schuld bij de eigen ploeg zocht. Er is niemand die zich aan afspraken en posities houd. En daarmee legde Slottje de vinger op de zere plek. Keeper Michael Kneulman zag met regelmaat meerder CVC speler vrij voor zich op duiken en CVC maakte er een feestmiddag van door dankbaar gebruik te maken van de geboden ruimte. Kwam de thuisploeg een keer onder druk maakte het gebruik van de lange bal, vooral richting de gevaarlijke Norbert van Keulen, en wist dan vrijwel altijd daar zelf een gevaarlijke situatie mee te creëren.  Met Norbert van Keulen is ook gelijk de man genoemd die de mooiste goal van de dag op zijn naam zette. Vanaf de achterlijn schoot hij de bal langs Kneulman in de verre hoek waar de bal even in de kruising bleef hangen. Dit was de 4 – 1 en gelijk de doodsteek voor Koudekerk, wat nog drie treffers kreeg te verwerken. Het enige wapenfeit van de bezoekers was een vrije trap van Bas van Heerdt die via het hoofd van Paul steenbergen achter zijn eigen keeper verdween.  In de slotfase kwam daar voor Koudekerk nog bij dat Sander Blijleven tegen en gele kaart op liep die hem een schorsing opleverde voor de wedstrijd tegen Zwammerdam volgende week. In reactie hierop maakte invaller Jay Langejans nog een trappende beweging naar de op de grond liggende CVC speler en kon met direct rood alvast gaan douchen. Het kon er ook nog wel bij.

Zo verliest Koudekerk meer dan drie punten en zal men heel goed moeten denken wat er niet goed ging en wat er anders moet volgende week. Dan komt Zwammerdam op bezoek. De laatste keer dat er van die ploeg is gewonnen was op 9 maart 2013. het werd toen een 4 - 0 overwinning.