Koudekerk gaat kopje onder tegen B.S.C.`68

BSC '68 1

Wouter van Klink (scrimmage)
...

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

12 december 2015 14:30

Lier, D.

Opstelling

Na afloop van de 0 – 2 nederlaag tegen B.S.C.`68 was Bas van Heerdt duidelijk. We hebben het zelf laten liggen, sprak de aanvoerder. Al voegde hij er, kijkend naar de stand, wel aan toe dat er helemaal niets aan de hand is. En daar had de aanvoerder gelijk is. Koudekerk is dan wel koploper af, maar het verschil tot de drie ploegen erboven is slechts een punt.

Een goed gevulde tribune, aangevuld met een aantal dapperen die de weersomstandigheden aan de lijn trotseerden hadden zich verheugd op een mooie pot voetbal voor de voetballoze periode voor hun ploegen in zou gaan. Met uitzondering van het eerste half uur kwamen zij bedrogen uit. De topper tussen Koudekerk en B.S.C.`168 was voor een groot deel gelijk aan het weer. Troosteloos. Al zullen ze in Benthuizen hier minder mee hebben gezeten. De drie punten en de uitslagen bij DoCoS en Kagia zorgde ervoor dat de bezoekers samen met deze ploegen weer bovenaan staan. Koudekerk begon goed aan de wedstrijd, al snel zette het druk op het doel van Dayme van Hilst. Hij verving de geblesseerde Eric Meyer in het doel bij B.S.C. en zou uit groeien tot de grote sta in de weg voor Koudekerk. In het eerste kwartier was het van Hilst die een aantal cruciale reddingen wist te verrichten. Dat dit vaak gepaard ging met het nodige geluk deerde de bezoekers niet. Grootste kans was voor Bas van Heerdt die de bal voor een vrijwel leeg doel kreeg nadat van Hilst de bal los liet maar de aanvoerder raakte de bal niet goed en zag de bal langs de verkeerde kant van de paal gaan. De bezoekers hadden tot aan dat moment aanvallend niets laten zien. Dat deed het wel na twintig minuten. Michael Kneulman kon tot drie keer toe en tegengoal voorkomen maar op de rebound van Wouter van klink was ook Kneulman te machtig en hadden de bezoekers wat het wilde. Een voorsprong en kon de ploeg van Kennith Soeshit lekker achterover leunen. Dat dit een manier van spelen is die B.S.C.`68 wel ligt was duidelijk. Het lukte Koudekerk niet om tot uitgespeelde kansen te komen. Het bleef beperkt tot schoten van afstand en als het dicht bij de goal kwam was daar steeds weer een hoofd of been dat een treffer wist te voorkomen.  Naarmate de tijd ging dringen nam Koudekerk de risico`s. Alex Redel haalde Fabian Roosenbrand naar de kant en Chris Vergunst kwam in het veld. Hierdoor mocht Ruben v/d Berg meer naar voren denken. Ook Sander Blijleven verscheen vaker naast spits van delft om de gelijkmaker te forceren. Deze manier hield uiteraard risico`s in en in de voorlaatste minuut was het dan ook raak toen Martijn poort met een zondagsschot van bijna dertig meter, met het enige schot op doel van na de rust, Michael Kneulman passeerde en de wedstrijd in het voordeel van de bezoekers wist te beslissen.

Koudekerk kon alleen zichzelf het verwijt maken dat het met open ogen in de Benthuizer val was getrapt.

Het sluit 2015 op de vierde plaats met een punt achterstand op de drie koplopers en ziet Lugdunum tot twee punten naderen.  De competitie zal, ijs en wederdienende,worden hervat op 23 januari 2016. Koudekerk gaat dan op bezoek bij CVC Reeuwijk. Tegen die ploeg leed het de eerste nederlaag dit seizoen en heeft het dus wat recht te zetten.