Koudekerk is Hazerswoudse Boys de baas.

Hazerswoudse Boys 1

Assist: Mike Slottje
Mike Slottje (vrije trap)
Rene Louwers
Ivo van Aalst
Ruben Windhorst
Vito Martens
Rens Duco
Leo de Ruiter (scrimmage)
Mike Slottje (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

5 december 2015 14:30

Boosten, R.

Opstelling Koudekerk 1

De avond voorafgaand aan de wedstrijd was het scorebord van de Boys voorzien van plakwerk waardoor er enen 0 – 1 stand op het bord stond. De Boys gooide er via de social media een bericht uit dat dit de enige manier was waarop men deze stand op het bord kon krijgen maar kreeg `s zaterdags de deksel op de neus. Koudekerk won met 1 – 4 en blijft koploper.

Met een straffe wind in de rug begon de thuisploeg opportunistisch aan de wedstrijd en kreeg het zelfs de eerste corners.  Na een klein kwartier was de storm bij de thuisploeg een beetje gaan liggen en kon Koudekerk langzaam de het spel in handen nemen. Dit resulteerde na een half uur in de openingstreffer van Bryan van Delft die een goed uitgevoerde counter prima af wist te ronden. Eerder hadden Akke Pennin en diezelfde van delft al de kans gehad om  de score te openen.  In het resterende gedeelte van de eerste helft was het Koudekerk wat het spel dicteerde maar weigerde het om de wedstrijd al voor rust te beslissen.

Na de rust leek het dat de wedstrijd snel te worden beslist, echter ook nu liet Koudekerk de kansen onbenut. Na afloop noemde Alex Redel het spel van zijn ploeg te frivool, te mooi willen doen als je gewoon moet toeslaan. Toeslaan deed Mike Slottje, een vrije trap werd door iedereen nagekeken, ook keeper Jeroen van Dijk deed dat en zag de bal bij de tweede paal binnen rollen.  Hiermee leek de wedstrijd beslist en kon Alex Redel een paar speler met het risico van een schorsing naar de kant halen met het oog op volgende week. Zo kwam Richard Zijderveld Bryan van Delft vervangen en kreeg al snel de kans op de 0 – 3 maar zag zijn kopbal ternauwernood worden gekeerd door van Dijk. Dat de Boys nog terug kwamen had niemand nog op gereken maar twijfelend optreden in de Koudekerk defensie gaf Leo de Ruiter de gelegenheid om het eerste clean sheet voor Michael Kneulman te verpesten. Even leek Koudekerk de kluts kwijt maar juist op dat moment werd het geholpen door Stan van Meurs die een domme overtreding maakte op Roy v/d Berg en zo scheidsrechter Boosten geen andere mogelijkheid liet dan de bal op 11 meter van van Dijk te leggen. Mike Slottje knalde de bal hard, via de onderkant van de lat, achter de kansloze van Dijk. Hiermee was de wedstrijd beslist, dat het nog 1 – 4 werd via Mike van Velzen was iets wat men aan kon zien komen.

Zo kon Koudekerk weer drie punten bijschrijven al had Alex Redel nog wel wat aan te merken over het spel van zijn ploeg dat het wat zakelijker moet. Al gaf hij wel aan dat het “mankement”ook vaak de reden was dat het spel vaak leuk is om naar te kijken. Robert Swart van Hazerswoudse Boys was na afloop zo eerlijk toe te geven dat Koudekerk het goed had gedaan. Het middenveld was beslissend geweest volgens de vervanger van de zieke Manfred v/d Bosch.

Na afloop mocht Koudekerk vernemen dat het nu samen met DoCoS koploper is na het puntverlies van Kagia en B.S.C.`68 en kan het volgende week goede zaken doen in het rechtstreekse duel met B.S.C.