Koudekerk is de nieuwe koploper na winst op W.D.S.

WDS 1

Lourens Uijterwijk (schot)
Akke Pennin (kopbal)
Bjorn Stalvord
Assist: Akke Pennin
Jelle Koenekoop
Arjan de Vries
Rick Wils
Jos Lodder
Eric Cromwijk
Jouher Mhamdi

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

28 november 2015 14:30

Erven, S. van

Opstelling

Zo werd het en mooie zaterdag voor Koudekerk, zelf won het overtuigend van W.D.S. en hoorde het hoe Kagia met 3 – 0 B.S.C.`68 versloeg. Het geen betekend dat er nu vier ploegen met vierentwintig punten zijn. Hiervan heeft Koudekerk het beste doelsaldo en mag zich dus koploper noemen in de derde klasse A.

De openingsfase tegen W.D.S. was verassend voor de bezoekers. Al snel in de wedstrijd was het Lourens Uijterwijk die de paal raakte en even later maakte diezelfde Uijterwijk dankbaar gebruik van slap ingrijpen achterin bij Koudekerk en zette de bezoekers verassend op voorsprong. Het leek erop of Koudekerk op dat moment pas wakker werd en de gelijkmaker liet niet lang op zich wachten. Roy v/d Berg was de man die keeper Marin van Duuren voor de eerste keer passeerde. Dit was het begin van een sterke periode van Koudekerk waarin het de wedstrijd snel besliste. Nog voor er een kwartier was gespeeld nam Koudekerk een voorsprong na een snoeiharde kopbal van Akke Pennin en was het Roy v/d berg die met zijn tweede treffer de 3 -1 kon binnenlopen bij de tweede paal. W.D.S. kon op dat moment alleen maar toekijken en voor het van de schrik van de 3 – 1 was bekomen lag nummer vier al in het netje. Mike van Velzen. Hij ronde een vloeiende aanval via Yvar de Groot en Akke Pennin netje af. Op dat moment leek Koudekerk op weg naar een monster score en liep het over de tegenstander heen. Dat was het puntje van kritiek van trainer Alex Redel na afloop. We liepen te veel naar voren, W.D.S. wist daar vlak voor rust nog dankbaar gebruik van te maken en counterde naar een  4 – 2 ruststand.

De tweede helft was nog maar vijf minuten oud toen de mooiste goal van de middag viel te bewonderen. Bas van Heerdt zette zijn naam onder dit kunstwerk. De aanvoerder van de bal van ruim dertig meter vol op de schoen en keeper van Duuren was volstrekt kansloos op de kanonskogel die volgde. Een juweel van een doelpunt en eindelijk de eerste goal dit seizoen voor van Heerdt. Wat volgde was een periode waarin Koudekerk kansen kreeg en W.D.S. blij mocht zijn dat het vizier niet altijd even scherp stond en de bezoekers soms het geluk aan hun zijde troffen. Zo miste Mike van Velzen oog in oog met de keeper na een sublieme pass van Akke Pennin en was Bryan van Delft de bal kwijt op het moment dat van Duuren deze uit zijn handen liet vallen en kon de keeper deze zodoende tot eigen opluchting op tijd weer oprapen.  Toch viel er nog een treffer te noteren, deze kwam, niet toevallig, op naam van Akke Pennin. De man van de wedstrijd soleerde op eigen kracht door de W.D.S. verdediging en schoof zijn dertiende treffer van het seizoen binnen.

Alex Redel had het na afloop over een prima wedstrijd. Een Koudekerk zoals hij dat in balbezit graag ziet. Een van de betere wedstrijden, met een puntje van kritiek dat men soms vergeet te verdedigen. Maar de stand op de ranglijst maakt alles goed.

Volgende week gaat Koudekerk als koploper op bezoek bij Hazerswoudse Boys, Redel verwacht daar een pittig potje.