Koudekerk helpt D.W.O. aan doelpunten.

DWO 1

Marko Grootveld
Akke Pennin (schot)
Milan Klein
Wilmar Harmes
Kevin Mbemba
Aristote Nsiku
Wouter van Ginkel
Romano Seedorf
Sander Blijleven (scrimmage)
Aristote Nsiku

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

14 november 2015 14:30

Slaager, J.

Opstelling Koudekerk 1

De eindstand van 2 – 2 was misschien niet wat iedereen had verwacht aan de kant van Koudekerk. Maar de thuisploeg had toch echt recht op het behaalde punt, wrang voor Koudekerk was alleen dat het zelf verantwoordelijk was voor de goals die aan de D.W.O. kant vielen.

Een flitsende start had Koudekerk in de lastige uitwedstrijd tegen D.W.O. Al na zes minuten gaf Akke Pennin met een geweldig schot keeper Milan Klein het nakijken. Een opsteker die Koudekerk wel kon gebruiken, D.W.O. was een ploeg waar vooral het fysiek een wapen kon zijn. Iets wat ook scheidsrechter Slaager in gedachten nam en gelijk liet blijken dat hij het kort hield. Dit resulteerde in drie keer geel binnen vijfentwintig minuten. Koudekerk bleek wel de beter voetballende ploeg, het probeerde via combinaties de openingen te vinden maar de spitsen hadden het zwaar tegen de Zoetermeerse achterhoede waar vooral Mike Mulder een grote sta in de weg was en vrijwel ieder aanval onderbrak. Deze Mulder was ook vlak voor rust mede verantwoordelijk voor de gelijkmaker. Bij een corner zette hij Mike van Velzen zo onder druk dat deze de bal volkomen verkeerd raakte en Michael Kneulman kansloos liet. Een ruststand die niet werd verwacht en zeer ongelukkig was voor Koudekerk wat dacht met een voorsprong de kleedkamers in te gaan.

De tweede helft kende weinig opwinding tot het moment dat Akke Pennin  en keeper Milan Klein hard met elkaar in botsing kwamen. Pennin stond al snel weer op de benen maar bij Klein bleek er enig plakwerk nodig. Daarna kwam de doelman weer terug om zich vervolgens vijf minuten later te laten vervangen door Wilmar Harmes. Die had nog geen bal geraakt toen hij zijn ploeg op voorsprong zag komen en weer was het een eigen doelpunt. Nu was het Sander Blijleven die de ongelukkige was. Zo leek Koudekerk op een zeer ongelukkige nederlaag af te stevenen. Het zocht dan ook naar de gelijkmaker waar het recht op had.  De gelijkmaker was ook al veel besproken. De grensrechter van D.W.O. leek te vlaggen en een aantal spelers lette niet goed op. Omdat er geen fluitsignaal klonk ging Koudekerk door en wist Sander Vlijleven nu wel het juiste doel te vinden. Een aantal spelers van D.W.O. reageerde zich af op de grensrechter maar voor de scheidsrechter was het duidelijk en was de stand weer gelijk. Sander Blijleven was zelfs nog dicht bij de winnende treffer maar nu was Harmes wel bij de les en wist hij de bal te pareren.

Koudekerk verliest twee punten en ziet DoCoS langs zij komen. Koploper B.S.C.`68 wist in de slotfase te winnen van Oegstgeest en loopt twee punten uit. Voor Koudekerk volgen na de week rust de derby`s tegen Hazerswoudse Boys en B.S.C.`68.