ROHDA verzuimt Koudekerk in problemen te brengen.

Rohda '76 1

Rick Kattenberg (schot)
Mitchell van Waveren
Mike Slottje (vrije trap)
Dick van Dam
Akke Pennin (schot)
Stefan van Daalen
Marius Reijsbergen
Mark Blanken
Tom Kleuver
Nova Markarian
Dick van Dam
Assist: Akke Pennin

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

7 november 2015 14:30

Obradovic, P.

Opstelling Koudekerk 1

De uitslag van 1 – 4 leek heel wat simpeler dan het doet vermoeden voor de winst die Koudekerk behaalde bij de nummer laatst in de stand ROHDA`76. De thuisploeg had meer dan genoeg momenten om Koudekerk in de problemen te brengen maar verzuimde de kansen af te maken.

Nauwelijks was de wedstrijd begonnen of het was al duidelijk dat ROHDA er weinig zin in had om de punten maar even in te leveren. Mitchell van Waveren ging vol door op de benen van Mike van Velzen en scheidsrechter Obradovic wist ook waar hij aan toe was, al deed hij dit af zonder kaarten en een waarschuwing aan van Velzen zijn mond te houden, de wereld op zijn kop op dat moment zullen we zeggen. ROHDA melde voorafgaand aan de wedstrijd moeite te hebben met scoren, wellicht zat dat nog in het hoofd bij Koudekerk maar bij de eerste Bodegraafse aanval was het wel gelijk raak. Rik Kattenberg gaf Michael Kneulman het nakijken en zette de thuisploeg verassend op voorsprong.  Koudekerk zette daar bar weinig tegenover en kwam enigszins gelukkig op gelijke hoogte. Bryan van delft kreeg een vrije trap die door Mike Slottje fantastisch werd binnen geschoten. De met de rust was het 1 – 3 door twee goals van Akke Pennin waarbij de 1 – 2 fraai voor bereidend werk van Roy v/d Berg was en  de 1 – 3 veel op de 1 – 2 leek alleen was nu Mike van Velzen de aangever was. Dat de thuisploeg met een ogenschijnlijk weinig hoopgevende stand de kleedkamer in ging had het grotendeels aan zichzelf te danken. Kansen had het genoeg gehad en een ruststand van 5 – 3 was echt niet onmogelijk geweest.

De tweede helft was net begonnen toen Richard Zijderveld, voor de rust was hij de vervanger van Fabian Roosenbrand, die snel geel kreeg.  Vlak voor tijd kwam daar nog een heel makkelijk gegeven kaart bij en kon Zijderveld met nog tien minuten te spelen inrukken.  ROHDA hoopte van de man meer situatie gebruik te kunnen maken en nu wel een keer een aanval voorbij Kneulman te krijgen, want dat dat nog niet gelukt was verbaasde iedereen. Bij Koudekerk was Kneulman de grote sta in de weg en kon de keeper er een keer niet bij miste men gewoon voor een leeg doel of was er wel een verdedigend voetje wat redding bracht. Maar ook Koudekerk had een aantal kansen gehad om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Sander Blijleven miste met het hoofd en een aantal malen had keeper Nova Markarian het geluk aan zijn zijde. De grootste kans kreeg Bryan van Delft. Mike van Velzen werd onderuit getrokken en Obradovic legde de bal op elf meter van Markarian. Dick van Dam was de dader en mocht eveneens met een tweede gele kaart plaatsnemen naast Zijderveld. En van Delft had de mogelijkheid om zijn nummer negen van dit seizoen binnen te schieten. Maar Markarian bleek een prima reflex in huis te hebben en pakte de inzet van van Delft. Dat het toch nog 1 – 4 werd was mooi voor Mike van Velzen die al zijn werklust nog beloond zag worden. Zo won Koudekerk met 1 – 4 en lijkt dat een volkomen normale uitslag. Maar wat als de thuisploeg wat beter met de kansen was omgegaan, dan had het zomaar heel anders kunnen aflopen.

Koudekerk blijft in het spoor van B.S.C. en kan zich opmaken voor de volgende wedstrijd uit bij D.W.O. van volgende week zaterdag.