Koudekerk maakt het zichzelf moeilijk tegen Floreant.

Floreant 1

Ward van den Hoogen (e.d.)
Bart Houdijk
Bas van Wijk
Wouter van den Burg
Bas van Wijk
Thomas de Bruyn
Bruce Tol
Roy Monissen
Bart Houdijk (vrije trap)
Bryan van Delft (penalty)
Jeffrey Hilgeman
Rodney Brouwer

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

31 oktober 2015 14:30

Moussaoui, M.

Opstelling

Zelf winnen, dat was de eerste vereiste voor Koudekerk om hoop te houden op de eerste periode. Verder was men afhankelijk wat B.S.C.`68 en C.V.C. Reeuwijk voor resultaat zouden halen in hun onderlinge treffen. Bleef dit gelijk kon het feestje bij Koudekerk losbarsten.

Klik hier voor de foto's

Koudekerk starte met Ruben v/d Berg weer in de basis, Yvar de Groot bleek het slachtoffer en begon op de bank. Tot halverwege de eerste helft was het een eentonig spelbeeld, Koudekerk dicteerde en dat er na ruim twintig minuten een 2 – 0 stand op het score bord stond was voor niemand een verbazing, hooguit dat het pas 2 – 0 was want de thuisploeg gaf niets weg en hiel constant druk op het doel van de onrustig ogende Stefan v/d Meer van Floreant. Na 22 minuten was het scheidsrechter Moussaoui die het spel stil legde nadat Bart Houdijk de cornervlag in twee stukken trapte toen zijn corner niet het gewenste resultaat opleverde. De leidsman wilde niet verder eer de vlag was vervangen en legde dus het spel stil en gaf Houdijk een gele kaart.  Vreemd genoeg leek Koudekerk het daarna wel te geloven, tempo en zuiverheid gingen omlaag en de bezoekers hadden verdedigend een stuk minder te duchten. Maar omdat de bezoekers aanvallend, op een enkele kans via Bart Houdijk na, brachten bleef het bij de twee treffers.

De tweede helft was het Floreant dat een stuk beter partij kon geven aan Koudekerk wat dit vooral bij zichzelf moest zoeken. Toch leek de thuisploeg deze houding zonder schade te overleven. Al moest Fabian Roosenbrand zijn keeper redden door een bal van Jeffrey Hilgeman van de lijn halen. Koudekerk zou na dit moment gewaarschuwd moeten zijn maar liet het toe dat de bezoekers meer op de Koudekerk helft kwamen. Met nog iets minder dan een kwartier te spelen kreeg het hiervoor de rekening gepresenteerd. Een vrije trap werd door Bart Houdijk onhoudbaar achter Michael Kneulman geschoten en Floreant kreeg haast. Toch kreeg Koudekerk nog een levensgrote kans via Mike van Velzen die vrij voor de Boskoopse keeper naast schoot. Maar een minuut later was het dan toch beslist. Mike van Velzen werd binnen de zestien meter onderuit gehaald door Bob Guldemond en Moussaoui wees gedecideerd naar de stip. Bryan van Delft schoot via de keeper de 3 – 1 binnen en besliste de wedstrijd. Koudekerk leek zelfs nog een vierde treffer te scoren maar Yvar de Groot, hij was tien minuten na rust de geblesseerde Christan Vergunst komen vervangen, raakte de bal helemaal verkeerd en zo bleef het bij 3 – 1.

Voor Koudekerk was het toen wachten op de eindstand uit Benthuizen, daar bleek B.S.C. vlak voor tijd de winst en dus de eerste periode te hebben binnengehaald. Wel klimt Koudekerk naar de tweede plaats ten koste van C.V.C. Reeuwijk en staat er op 12 december, mist beide ploegen voor die tijd geen fouten maken,  een echte topper op het programma. Koudekerk – B.S.C.`68

Alex Redel was na afloop tevreden met de uitslag. Iets minder tevreden was hij over het spel, op de eerste twintig minuten na dan. Overschatting van ons zelf of misschien wel onderschatting van de tegenstander. Dat is iets waar men zeker voor volgende week voor moet oppassen. Dan gaat Koudekerk op bezoek bij de nieuwe hekkensluiter van deze competitie. ROHDA `76.