Koudekerk verzuimt koppositie te nemen

DoCoS 1

Tim Gonlag
Erik van der Pot
Rico Bouwmans
Nils Slingerland
Wim de Bolster
Mitchel Klein
Melvin van Gent
Nils Slingerland
Tom Henzing

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

17 oktober 2015 14:30

Maat, H.J.A. van der

Opstelling Koudekerk 1

Een duel met als inzet de derde plaats, of meer. Het was een wedstrijd die twee kanten op kon gaan maar na 90 minuten was men bij Koudekerk het erover eens dat men de kans op de koppositie had laten liggen.

Klik hier voor de foto´s

Na de twee winstpartijen tegen Kagia en Oegstgeest was Koudekerk de favoriet in het treffen met directe concurrent DoCoS. Dat de ploeg van Nico van der Salm terecht op deze plaats stond liet het deze wedstrijd wel zien. Hierdoor ontstond er een wedstrijd die twee kanten op kon. De thuisploeg kreeg de eerste kans maar Mike Slottje kan de openingstreffer voorkomen. Koudekerk neemt in de loop van de eerste helft iets meer de overhand en is gevaarlijk via Roy v/d Berg. DoCoS keeper Mitchel van Abswoude weet een aantal keer zijn ploeg te redden. Hij heeft daarbij het geluk dat een goal van Chris Vergunst wegens buitenspel wordt afgekeurd. Toch komt Koudekerk nog voor de rust op een verdiende voorsprong. Het is Akke Pennin die de perfecte voorzet van Roy v/d Berg bij de tweede paal langs de kansloze van Abswoude kopt. Een doelpunt om in te lijsten en dit was niet de eerste keer dat Pennin op deze fraaie wijze zijn vorm toont. Hierna heeft Koudekerk nog een aantal kansen maar lukt het niet om de rust met een grotere voorsprong in te gaan.

Na de rust neemt de thuisploeg direct het initiatief en krijgt al snel de kans op de gelijkmaker. Michael Kneulman kan maar net de gelijkmaker van Rico Bouwmans voorkomen. In deze periode va de wedstrijd was het Kneulman die zijn ploeg op de been hield met een aantal fraaie reddingen. Gedurende de tweede helft weet Koudekerk zich meer en meer onder de Leidse druk uit te voetballen en komt het zelf ook weer een paar keer gevaarlijk in de buurt bij van Abswoude. Bryan van Delft probeerde het met een fraaie omhaal maar zag deze net naast de goal verdwijnen. Met nog iets meer dan een kwartier te spelen komt DoCoS op gelijke hoogte als de snelle Nils Slingerland de bal neerlegt voor Melvin van Gent en dan is zelfs Michael Kneulman geslagen. Dat Koudekerk kwam voor de drie punten liet het gelijk na de tegentreffer zien en ging op jacht naar de winst. Bas van Heerdt probeerde het van afstand maar raakte slechts het hoofd van een leidse verdediger die manmoedig deed of er niets aan de hand was….. Koudekerk bleef druk zetten op de goal van van Abswoude en leek nog aan de winst te komen toen Bryan van Delft alleen op de keeper af mocht gaan maar via de vingertoppen ging de bal net naast. Zo bleef het treffen onbeslist en bleek dat Koudekerk bij winst de koploper was geweest na het gelijke spel van B.S.C. en CVC Reeuwijk in hun wedstrijden. Nu speelt de gehele top 5 gelijk en blijven de verschillen klein.

Aanvoerder Bas van Heerdt had het na afloop er over dat dit de mooie wedstrijden zijn, wel was hij van mening dat Koudekerk het gewoon voor rust had moeten afmaken.

Komende week  heeft Koudekerk een weekje rust en kan het zich opmaken voor het treffen met Floreant op 31 oktober.