Koudekerk pas laat naar driepunter tegen Kagia

Kagia 1

Jesper Imanse
Assist: Mike Slottje
Roy Hoogenwoning
Dennis Kuilboer
Bryan van Delft (penalty)
Mark Zonneveld
Dirk-Jan Ligtenberg (schot)
Dirk-Jan Ligtenberg (schot)
Marco Schoneveld
Ruben Hoekstra
Tijs van der Schinkel
Rob Meulenbroek
Assist: Akke Pennin

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

10 oktober 2015 14:30

Colenbrander, D.J.P.

Opstelling

Een half uur gespeeld en 2 – 0 voor, niets aan het handje zou men denken voor koudekerk. Maar zo simpel was het niet, uiteindelijk war het pas in de slotfase eer de driepunten konden worden bijgeschreven en mocht Koudekerk zich gelukkig prijzen met deze punten.

Klik hier voor de foto´s

Koudekerk starte tegen Kagia zo als men kon verwachten na de klinkende zege van de week ervoor. Kagia had het moeilijken de openingsfase was dan ook voor de thuisploeg. Die kreeg ook nog hulp toen een verdediger over de bal heen maaide en Mike van Velzen om doelman Sander Goudriaan te omspelen. Een mooie start voor de thuisclub die na een half uur een strafschop kreeg na hands in de zestien meter. Bryan van Delft liet Goudriaan vanaf elf meter geen kans en zo leek er geen vuiltje aan de lucht voor de ploeg van Alex Redel.  Maar hier bleek hoe vreemd het spelletje kan zijn, de bezoekers kregen meer vat op het spel en in de extra tijd van de eerste helft kon het zomaar gebeuren dat er voor de tweede helft weer een wedstrijd kwam want Dirk Jan Ligtenberg schoot zijn de bal zomaar onder keeper Michael Kneulman door en gaf zijn ploeg en prima opsteker voor de tweede helft.

Die tweede helft bleek er een waar de beide ploegen weinig voor elkaar onder deden, wel was Kagia de ploeg die de betere kansen kreeg en terecht op gelijke hoogte kwam, wederom  was het Ligtenberg die Kneulman wist te passeren. De toeschouwers konden zich nog gaan opmaken voor een spannend half uurtje. In die tijd viel er het nodige te zien en waren er twee teams die voor de drie punten gingen. Koudekerk bleek daarin de gelukkigste. Uit een voorzet van Akke Pennin was het Sander Blijleven die door iedere Kagiaan over het hoofd was gezien en bij de tweede paal kopte hij de 3 – 2 binnen. Nu ging iedereen er van uit dat de punten binnen zouden zijn maar niets was minder waar, de bezoekers kwamen nog gevaarlijk door en het was Ligtenberg die voor de derde maal Kneulman wist te passeren maar tot grote opluchting van alles wat rood / wit was bleek hij dit vanuit buitenspel positie te doen en kon scheidsrechter Colenbrander niets anders doen dan deze treffer te annuleren. Mooi voor Koudekerk was het debuut in het eerste elftal van de pas 15 jarige Berend Vorenkamp. De eerste  jaars B-Junior mocht in de slotfase Akke Pennin vervangen en is de volgende jeugdspeler die speeltijd kreeg in het eerste elftal.

Na afloop was Alex Redel uiterst tevreden met de drie punten, het ging vandaag niet zo eenvoudig als vorige week. Trainer Anton wijsman vond dat zijn ploeg recht had op een punt. “Helaas waren de scheidsrechter en Grensrechter dat niet met ons eens”liet de teleurgestelde Wijsman weten.

Koudekerk pakt weer drie punten en ziet dat het nog maar 1 punt achter staat op de koplopers CVC Reeuwijk en B.S.C.`68. Het kan zich gaan opmaken voor de uitwedstrijd DoCoS. Een directe belager want de Leidse ploeg, getraind door Koudekerker Nico van der Salm, staat twee punten achter Koudekerk.