CVC Reeuwijk rekent af met matig Koudekerk

CVC Reeuwijk 1

Mike Slottje (intikker)
Norbert van Keulen (schot)
Rene van den Heuvel
Akke Pennin (schot)
Kevin van den Heuvel (schot)
Joep van Keulen
Paul Steenbergen
Kevin van den Heuvel (schot)
Jessy Leidelmeijer (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

12 september 2015 14:30

Sinke, M.G.L.

Opstelling

v.v. Koudekerk heeft zaterdagmiddag de kans laten liggen om alleen aan kop te komen in de Derde Klasse A. De openingsfase was hoopgevend, maar het duel met CVC Reeuwijk eindigde uiteindelijk in mineur voor de ploeg van trainer Alex Redel.

Twee keer kwam Koudekerk op voorsprong, maar in de uiterst zwakke tweede helft van de thuisploeg sloeg CVC genadeloos toe: 2-4. En dat terwijl de start ijzersterk was.

In de eerste twintig minuten liet Koudekerk de bezoekers werkelijk alle hoeken van het veld zien, al bleef de score steken op slechts 1-0. Een schitterende aanval over veel schijven werd van dichtbij binnengeschoten door Mike Slottje. Daarna was het wachten op de 2-0, maar door een slippertje van aanvoerder Ruben van den Berg nam Norbert van Keulen met een schot in de lange hoek de gelijkmaker voor zijn rekening: 1-1. Koudekerk bleek ook dit keer niet in staat om de sterke start langer door te trekken. De persoonlijke duels werden in het laatste kwartier van de eerste helft steeds gewonnen door de spelers uit Reeuwijk. Toch kwam Koudekerk opnieuw op voorsprong. Scheidsrechter Sinke had zijn fluit al in de aanslag om een einde te maken aan de eerste helft toen Akke Pennin met een verwoestend schot in de bovenhoek de 2-1 op het scorebord zette.

Een heerlijke uitgangspositie waar Koudekerk zeggen en schrijven een halve minuut van heeft kunnen genieten. Voordat de supporters na de rust hun plekje weer ingenomen hadden lag de bal er namelijk al in. Kevin van den Heuvel haalde na slap verdedigen aan de rechterkant doeltreffend uit in de korte hoek: 2-2. Daarna zocht Koudekerk nadrukkelijk de aanval, maar verder dan een grote kans van Yvar de Groot kwam de ploeg niet. Sterker, in het laatste kwartier had Reeuwijk aan een minuut voldoende om de zege naar zich toe te trekken. Koudekerk incasseerde in dat tijdsbestek op kinderlijke wijze twee doelpunten. Van den Heuvel en Jesse Leidelmijer velden het vonnis over de rood-witten. CVC Reeuwijk is daardoor de nieuwe koploper. Rohda ‘ 76 verloor van NSV ‘ 46 en DWO ging ten onder tegen WDS. Maar er was ook positief nieuws. Frits Rademaker keerde na lang blessureleed terug in de hoofdmacht van Koudekerk.

Volgende week heeft Koudekerk de kans om zich te revancheren. Dat zal dan moeten gebeuren in en tegen Zwammerdam en dat zal niet gemakkelijk zijn want winnen in Zwammerdam is net zo een utopie als winnen bij Kagia.