Koudekerk wederom in slotfase langs N.S.V.`46

5 september 2015 15:00

Doesburg, J.S.M.

Opstelling Koudekerk 1

Koudekerk is het seizoen gestart met een overwinning bij N.S.V.‘46. Een moeizame zege, dat wel. Na een sterke start waarin de ploeg uit Noorden steeds verder terug werd gedrukt, vielen de treffers in korte tijd achter doelman Michael Kneulman.

Robin van Koert, een continue plaag voor de achterhoede van Koudekerk, sloeg genadeloos toe na slordig balverlies op het middenveld en halfslachtig ingrijpen in de defensie. En daar bleef het niet bij, want enkele minuten later was Sander Blijleven, na miscommunicatie met zijn eigen keeper Michael Kneulman, verantwoordelijk voor de 2-0. Alles zat tegen, behalve de beslissingen van de scheidsrechter. Twijfelgevallen vielen positief uit voor de bezoekers waardoor de frustratie bij N.S.V.`46 steeds verder opliep, al was de leidsman niet bepalend voor het resultaat. Nadat Roy van den Berg na een half uur op fraaie wijze voor de aansluitingstreffer zorgde, stelde Koudekerk in de tweede helft orde op zaken.

Richard Zijderveld en Fabian Roosenbrand moesten in de rust wijken voor Christian Vergunst en de van een blessure herstelde Mike van Velzen. Met de aanvallend ingestelde Bryan van Delft, Akke Pennin, Roy van den Berg en Mike van Velzen voerde de formatie van trainer Alex Redel de druk op, al bleef N.S.V.`46 gevaarlijk in de counter. Het veldoverwicht leverde pas een kwartier voor tijd een treffer op. De doorgebroken Roy van den Berg werd door Michael van Koert neergelegd in het strafschopgebied, waardoor de scheidsrechter niets anders kon doen dan de bal op de stip leggen. Het leverde voor Michael van Koert zijn tweede gele kaart op waar doorN.S.V.`46 de wedstrijd met tien man moest uitspelen. Akke Pennin durfde het aan  en zette de 2-2 op het scorebord.

Na de gelijkmaker ging Koudekerk door met aanvallen.  Met succes. Van Delft brak acht minuten voor tijd, na een goede pass van Mike Sottje, door over de linkerkant en stelde Mike van Velzen met een puntgave voorzet in staat de winnende treffer achter doelman Daniel Wiegmans  van N.S.V.`46 te koppen: 2-3. Door de nipte overwinning heeft Koudekerk net als Rohda ‘ 76, DWO en CVC Reeuwijk drie punten na de eerste speelronde. De meest opvallende uitslag kwam overigens uit Zwammerdam, waar de plaatselijke trots met liefst 7-1 onderuit ging tegen streekgenoot Rohda ‘ 76. Volgende week staat voor Koudekerk de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen op het programma tegen CVC  Reeuwijk. Voorafgaand aan dat duel neemt de club afscheid van de spelers die na vorig seizoen zijn gestopt bij de selectie.

Alex Redel na afloop van de wedstrijd tegenover RTV Lokaal. “Een boeiend en spannend duel, waarin NSV ’46 het ons bijzonder moeilijk heeft gemaakt. Persoonlijk vind ik het een verdiende overwinning al zat het ons in bepaalde situaties wel mee.”