Van Delft helpt inspiratieloos Koudekerk aan minimale zege

22 augustus 2015 15:00

Nanne, R.

Opstelling Koudekerk 1

Met nog een kwartier op de klok en een 1-0 achterstand hield niemand van de meegereisde aanhang uit Koudekerk nog rekening met een punt, laat staan een overwinning. De ploeg van trainer Alex Redel oogde flets en was geen moment in staat om het NSV ‘ 46 echt lastig te maken. Pas in de slotfase sloeg Koudekerk toe. Nadat de thuisploeg in de tweede helft volkomen terecht de score had geopend nam Bryan van Delft tien minuten voor tijd - na een goede actie van Erwin de Best - de gelijkmaker voor zijn rekening, terwijl de spits even later de eindstand bepaalde op 1-2.  Van Delft werd onnodig naar de grond gewerkt door een verdediger uit Noorden, waardoor hij vanaf elf meter alweer zijn derde treffer in Koudekerkse dienst aantekende.

In Noorden moest Redel het stellen zonder aanvoerder Bas van Heert, doelman Michael Kneulman, verdedigers Richard Zijderveld en Christian Vergunst en de aanvallers Mike van Velzen en Akke Pennin. Met de herstelde Mitchell Goudkuil onder de lat en Jay Langejangs als aanvallende middenvelder begonnen de Koudekerkers sterk, maar na het eerste kwartier zakte de ploeg ver terug. Langejangs, die zijn officiële debuut maakte in het eerste elftal, viel al na een half uur uit en werd vervangen door A-junior Marvin Kraan. Waar jongeling Jorin Roosenbrand in de eerste oefenwedstrijd van dit seizoen al debuteerde, maakten de gebroeders Kraan in Noorden hun eerste minuten in de hoofdmacht. Marvin Kraan speelde een sterke tweede helft, terwijl ook de pas zestienjarige Stan Kraan na de rust een goede indruk maakte als centrumverdediger én spits. De lange Kraan werd in de slotfase naar voren gestuurd door Redel. Met succes, aangezien Van Delft in een tijdsbestek van tien minuten het vonnis velde over de ploeg van assistent-trainer Ron Paling, een van de beste voetballers uit de clubhistorie van Koudekerk. Over twee weken neemt Paling het opnieuw op tegen zijn oude club, dit keer in competitieverband.

Dinsdag wacht de volgende bekerwedstrijd in eigen huis tegen Meerburg.