Onmachtig Koudekerk beleefd off day in laatste wedstrijd.

Soccer Boys 1

Ferry Bross (schot)
Martijn Helmendach (kopbal)
Cor van Egmond (penalty)
Bradley Hulst
Marc Termeulen
Robbin van Beek
Elliot Schoovers (schot)
Wim Sangers
Wilmar Zeelenberg
Lucas Smits
Raymond van Rijn
Moussa Aarous
Bradley Hulst
Robbin van Beek
Moussa Aarous

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse A) winnaar 1 - winna nacompetitie

6 juni 2015 14:30

Lith, S.J.P.M. van

Opstelling

Na de wedstrijd van vorige week in Bleiswijk was iedereen bij Koudekerk het erover eens. Het zou allemaal goed komen. Alles was klaar voor een feestje. Maar na een kwartier was de wedstrijd gespeeld. Soccer Boys sloeg genadeloos toe op een Koudekerk wat leek stijf te staan van de spanning.

Koudekerk was vast besloten om snel de aansluitingstreffer te scoren, immers in het totaal stond de ploeg met 0 – 2 achter na de eerste wedstrijd. Soccer Boys bleek echter te hebben gekozen voor een tactiek die verassend was. Geen behoudend spel, wat het thuis een groot deel van de wedstrijd deed, maar zo snel mogelijk de knock out uitdelen. Daarin slaagde het met verve. Nog voor de rook van het oranje vuurwerk was opgetrokken, er was toch een duidelijk verzoek uitgegaan om geen vuurwerk af te steken, was het al raak. Richard zijderveld zat helemaal mis en Ferry Bros maakte daar dankbaar gebruik van en vergrote het probleem van Koudekerk. Nog voor Koudekerk zich had kunnen herpakken was het al 0 – 2 en toen even later Elliot Schovers gemakkelijk naar de grond ging lag arbiter Stanley van Lith de bal op de stip. Cor van Egmond nam het presentje van van Lith dankbaar aan en besliste zo eigenlijk al de wedstrijd. De definitieve beslissing viel niet veel later. Bas van Heerdt probeerde Raymond van Rijn te stuiten middels een sliding. Tot grote verbijstering trok van Lith hier een rode kaart voor. Al na achttien minuten moest Koudekerk met 10 man verder en zou het vijf keer moeten scoren. Een opdracht die eigenlijk onmogelijk leek. Dat bleek ook wel want Koudekerk kwam zelden in de buurt van keeper van Aalst, alleen Mitchel Jansen kon de keeper een keer in verlegenheid brengen maar zag zijn inzet op de paal belanden. Met een 0 – 4 stand kon Koudekerk gedesillusioneerd de kleedkamer opzoeken.

De tweede helft was een formaliteit die net zo goed schriftelijk kon worden afgedaan, Koudekerk probeerde wat het kon. Scoorde zelfs de eerste treffer na rust via Ruben v/d Berg. Even leek Koudekerk op te leven. Mark van Leeuwen, na de rust vervanger van Mitchel Jansen, leek op weg naar een tweede treffer maar werd door Sebastiaan van Beek hardhandig naar de grond getrokken. Maar waar van Lith aan Koudekerk kant heel makkelijk rood trok deed hij het nu af zonder kaart. Tot woede van Koudekerk. Je zou er bijna iets van gaan denken…  Ondertussen was bij Soccer Boys weer wat zin  in het elftal gekropen en het lamgeslagen Koudekerk moest nog twee treffers incasseren. In de slotminuut was er dan toch nog een treffer voor de thuisploeg toen van Lith zeer verassend de bal weer op de stip legde. Nu was het Soccer Boys om een vragend gezicht op te zetten. Rick van Tol nam dan dit presentje maar in ontvangst en maakte de stand iets dragelijker. Afgetrapt werd er niet meer. Soccer Boys vierde het lijfsbehoud als een kampioenschap waar Koudekerk geslagen de kleedkamer op zocht. Koudekerk kan zich volgend seizoen weer gaan opmaken voor de derde klasse, gezien de progressie dit seizoen en de komst van enkele nieuwe spelers zal het de doelstelling misschien wel bijstellen.

Alex Redel was na afloop uiteraard teleurgesteld, maar was wel reëel. “We hebben een prachtig seizoen gedraaid, al; zal dat wel een paar dagen duren eer iedereen zich daarvan bewust zal zijn”  Juiste woorden van de trainer om het seizoen in een zin samen te vatten. Niemand had verwacht dat Koudekerk zo lang mee zou doen om het kampioenschap. De nacompetitie was al een positief punt. Een aantal spelers heeft grote progressie gemaakt en volgend seizoen zal men proberen om dit seizoen te verbeteren en dat is al een opgave op zich. Voorzitter Michel van Triest roemt de progressie van de club op de website. Niet alleen de selectie maar ook alles om de selectie heen. En daar kan niemand hem ongelijk in geven.