Koudekerk laat het liggen tegen Soccer Boys.

Soccer Boys 1

Rick Ammerlaan
Martijn Helmendach
Wilmar Zeelenberg
Wim Sangers
Alexander van Wijgerden
Wilmar Zeelenberg (scrimmage)
Raymond van Rijn (schot)
Erik van der Kaden
Raymond van Rijn
Bradley Hulst

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse A) winnaar 1 - winna nacompetitie

30 mei 2015 14:30

Mirjavanmard, M.

Opstelling Koudekerk 1

Het eerste duel in de finale van de nacompetitie heeft er toe geleid dat Koudekerk aankomende zaterdag voor een zware, maar zeker niet onmogelijke, opdracht staat. In Bleiswijk won de thuisclub met 2 – 0 mar dat was zeker geen afspiegeling van de wedstrijd. Dus ondanks de kater van deze nederlaag heerst er bij Koudekerk goede hoop dat ze het komende zaterdag op eigen terrein recht kunnen zetten.

Vlak voor de aanvang moest trainer Alex Redel nog een wissel toepassen in zijn beoogde basis elf. Mike van Velzen bleek nog te veel last te hebben van een enkel blessure dat het spelen voor hem uitgesloten bleek, Mitchel Jansen mocht vanaf de aftrap starten als diepste spits. Verder waren Richard Zijderveld en Ruben v/d Berg afwezig door een schorsing. Simon van Leeuwen was rechtsback en Sidney de Schepper en Christian Vergunst stonden centraal in de verdediging. Het bleek Koudekerk weinig te deren want al snel waren daar de eerste mogelijkheden om de score te openen. Roy v/d Berg wachtte te lang en gaf zo keeper Steven van Aalst kans redding te brengen. In de rebound was het Yvar de Groot die de bal eveneens niet in de goal kreeg waarna wederom Roy v/d Berg op van Aalst stranden. Zo had Koudekerk drie kansen in enkele seconden om de score te openen. Aan de andere kant was het Mitchel Goudkuil die Raymond van Rijn van een treffer afhield. Zo was de openingsfase gelijk opgaand. Lopende de eerste helft kreeg Koudekerk steeds meer de overhand. Het leverde een hand vol kansen op waarbij steeds Steven van Aalst in het Bleiswijkse doel zijn ploeg overeind hield. Vooral Roy v/d Berg zal nog wel eens terugdenken aan deze eerste vijfenveertig minuten en van Aalst , die was tot drie keer toe de Koudekerker de baas. Zo mocht Koudekerk met vier tot vijf uitgespeelde kansen voor rust zich achter de oren krabben dat het bij rust nog steeds niet had gescoord. En dat terwijl de thuisploeg slechts tot Eén serieuze doelpoging kwam.

Vlak na de rust had Rick Ammerlaan de kans om de thuisploeg op voorsprong te zetten maar ook deze kans werd gepareerd door Mitchel Goudkuil, Christian Vergunst deed daarna de rest. Lange tijd was dit het enige wapenfeit na de rust. Waarbij moet worden opgemerkt dat Koudekerk hierbij de nodige dank was verschuldigd aan Christian Vergunst. Niet volledig fit gooide de verdediger zijn hele ziel en zaligheid in de duels met zijn tegenstander die zich compleet radeloos moet hebben gevoeld tegen over Vergunst die alle duels won. Bij koudekerk leken de krachten van langzaam weg te vloeien, Erwin de Best moest zich laten vervangen met een hamstringblessure en werd vervangen door Cedric Borgers, ook Roy v-d Berg had het veld verlaten, zijn vervanger was Mark van leeuwen. Voor Koudekerk veranderde dit weinig aan de speelwijze Zo leek het lange tijd op een doelpuntloos gelijkspel te eindigen maar op wonderbaarlijke wijze liep het toch anders. Uit een corner van Soccer Boys won Akke Pennin het lucht duel. Maar tot grote verbijstering van alles wat Koudekerk was kopte Pennin de bal op het achterhoofd van Wilmar Zeelenberg en caramboleerde de bal over alles en iedereen het doel in. Zo opende Zeelenberg de score zonder er zelf erg in te hebben. Nog geen twee minuten later was het weer raak. Mitchel Jansen leek op weg naar de gelijkmaker maar via een polletje kreeg Steven van Aalst de bal paroes in zijn handen, zijn verre uittrap werd bij Koudekerk achterin volledig verkeerd beoordeeld en Raymond van Rijn kon de bal onder de uitkomende Mitchel Goudkuil doorschuiven . Zo kreeg Soccer Boys een mooie uitgangs positie voor de wedstrijd komende zaterdag in Koudekerk.

Bij Koudekerk is men er van overtuigd dat het moeilijk gaat worden maar dat er nog niets is verloren. Op eigen terrein zal het zaterdag minimaal twee keer moeten scoren, maar acht men dit niet onmogelijk. Zaterdag zal Koudekerk dus alles op alles zetten om het mooie seizoen te belonen met de promotie naar de tweede klasse.