Koudekerk ruikt de tweede klasse na winst bij G.D.A.

GDA 1

Patrick Kruis
Roy Hartman
Brian Veldboom
Lesley Kloor
Rogier Beld
Maurice Perigault Monte
Mike Vermeulen
Tomas Okhuizen

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse 3) 2A-1B nacompetitie

23 mei 2015 14:30

Groot, R.D. de

Opstelling Koudekerk 1

Het was een mooi cadeautje voor Trainer Alex Redel, de oefenmeester was maandag jarig maar moest tot zaterdag wachten op zijn  cadeautje van de spelersgroep. Maar het was het wachten waard. De tweede ronde in de nacompetitie. In twee wedstrijden mag Koudekerk gaan uitmaken met Soccer Boys wie er volgend seizoen uit gaat komen in de tweede klasse.

Ruben v/d Berg was weer beschikbaar voor Koudekerk en had meteen weer een basisplaats. De centrale verdediger ontbrak de laatste wedstrijden door een hamstring blessure en was op tijd fit voor deze alles of niets wedstrijd. Ook Akke Pennin was hersteld van de griep die hem vorige week langs de kant hield. Alleen Richard Zijderveld ontbrak na zijn dubbele gele kaart van vorige week. Sidney de Scheper was de verassende rechtsback in de startende elf. Dat het Koudekerk er alles aan gelegen was om de tegenstander gelijk onder druk te zetten bleek al snel. Nog voordat de thuisploeg ook maar iets aanvallends had kunnen bedenken lag de bal al achter keeper Christiaan Wunnink. Bas van Heerdt had het hoofd gevomden van Sidney de Schepper en die kopte de bal achter de veraste Wunnink. Een droomstart voor Koudekerk die zich hadden voorgenomen om niet in het fysieke spel mee te gaan wat de thuisploeg zou gaan proberen. Uit de duels blijven en laat ze maar razen was het devies. Alleen zo een start had niemand rekening mee gehouden. Het gaf de bezoekers in ieder geval een extra steuntje in de rug. Toch kwam de Loosduinse storm er aan. Het eerste gevaar werd door Ruben v/d Berg gestopt ten koste van een overtreding die de verdediger gelijk een gele kaart opleverde en een kaart met gevolgen . De vierde kaart voor Ruben dit seizoen houd in dat de verdediger volgende week in Bleiswijk zal moeten toekijken. Maar op dat moment was het het belangrijkst dat de thuisploeg tegen de achterstand aan bleef kijken. Dat de voorsprong behouden bleef tot de rust was ook weer te danken aan Mitchel Goudkuil, de sluitpost keepte een uitstekende wedstrijd en hield met enkele prima reddingen zijn doel leeg.

Dat G.D.A. zich niet zomaar gewonnen gaf bleek wel in de eerste minuten na de rust. Op het veld waarop normaal voetbal niet mogelijk was gooide de ploeg er een enorme hoeveelheid strijdlust in en Koudekerk kreeg het even zwaar, maar het overleefde de storm. Na een kwartier in de tweede helft kreeg de thuisploeg de genade klap. Mike van Velzen wist Roy v/d Berg te bereiken en de had een voorzet op Akke Pennin die ver buiten de zestien de bal op het hoofd nam en in de verre hoek keeper Wunnink veraste. Een geweldige goal waarmee G.D.A. een enorme tik kreeg . G.D.A. trainer Richard Langeveld reageerde direct door de grote Rogier Beld en de snelle Brian Veldboom in te brengen maar Koudekerk bleef rustig spelen en lieten zich niet verleiden om in het spel van de thuisploeg mee te gaan. Bij Koudekerk waren ondertussen Roy v/d Berg en Yvar de Groot vervangen door Mark van Leeuwen en Rick van Tol. Ook deze twee spelers wilde nog wat laten zien en Rick van Tol leek op weg naar de derde Koudekerkse treffer maar een noodgreep van Thomas Okhuizen voorkwam dat. Het leverde de verdediger wel een directe rode kaart op en zo moest de thuisploeg de slotfase nog met  tien man volmaken. De winst voor Koudekerk kwam niet meer in gevaar en na het laatste fluitsignaal was er wel een klein feestje aan Koudekerk kant. Bij G.D.A. was men sportief genoeg om te erkennen dat de beste ploeg door gaat naar de volgende ronde. Een ronde waarin Koudekerk in twee wedstrijden zal moeten afrekenen met Soccer Boys. De eerste wedstrijd is volgende week in Bleiswijk en trainer Alex Redel liet voor de camera van Studio Alphen optekenen dat dat alles was wat hij wist van Soccer Boys.

Twee wedstrijden scheiden de club van een promotie naar de gewilde tweede klasse. 30 mei en 6 Juni dan zal het moeten gebeuren, maar Koudekerk kan in Soccer Boys een pittige tegenstander verwachten. Alleen als men S.E.V. uit als maatstaf neemt kan deze ploeg van iedereen winnen, dus waarom niet van Soccer Boys??