Valse start voor Koudekerk tegen G.D.A.

GDA 1

Wesley Knoppert
Maurice Perigault Monte
Rogier Beld
Brian Veldboom
Jeroen Mantel
Jeroen Mantel (schot)
Arnout Ooijevaar
Michael Vermeulen
Michael Vermeulen

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse 3) 2A-1B nacompetitie

16 mei 2015 14:30

Visser, A.G.

Opstelling

De best voetballende ploeg bleek niet altijd de beste te zijn, dat bleek zaterdag maar weer eens. Koudekerk was voetballend beter als tegenstander G.D.A. maar meer dan een gelijkspel kon er niet worden behaald en dus wacht de ploeg van Alex Redel zaterdag nog een zware klus in het Haagse.

Het zag er weer een stuk vertrouwder uit, de elf van Koudekerk die aan de aftrap verschenen voor het tweeluik met G.D.A. Spelers die vorige week nog ontbraken met het oog op de nacompetitie waren vandaag gewoon weer aan de start, met uitzondering van Akke Pennin. Hij moest vlak voor het beginsignaal ziek afhaken. Mark van Leeuwen maakte de basiself weer compleet. De beginfase leek het erop dat Koudekerk last had van de zenuwen, de gasten waren in de openingsfase feller en kregen via Leslie Kloor en Arnout Ooijevaar twee keer een kans om de score te openen en beide moesten hun meerdere erkennen in Mitchel Goudkuil die daarmee zijn ploeg door een lastig openingsfase hielp. Gedurende de eerste helft ging Koudekerk wel beter voetballen en claimde het een strafschop toen Tomas Okhuizen met de hand naar de bal ging. Scheidsrechter Visser ging af op zijn, neutrale, assistent en die gaf aan dat het geen hands was maar aan de reactie van Okhuizen te zien hadden de supporters achter het G.D.A. doel het wellicht toch beter gezien. Niet veel later was er dan toch de voorsprong voor Koudekerk. Roy v/d Berg stuurde Yvar de Groot weg en die liet keeper Christiaan Wunnink kansloos. Op dat moment een terechte voorsprong en Koudekerk had zelfs nog een strafschop moeten hebben toen Wunnink vlak na de openingstreffer Mark van Leeuwen neerhaalde waarbij hij duidelijk geen bal raakte. Ook dit werd door de arbitrage anders beoordeeld. Zo was het bij rust “slechts”1 – 0.

De tweede helft gaf een gelijk opgaande wedstrijd. Mike van Velzen had nog de beste kans maar zijn kopbal was te zacht en via de grond was dat een prooi voor de keeper.  De eerste wissels waren bij de bezoekers. Twee verse spitsen waarbij vooral Rogier Beld opviel. Bijna 2 meter lang en moeilijk van de bal te krijgen. Hij stond ook aan de basis van de gelijkmaker. Beld zette collega invaller Jeroen Mantel vrij voor Goudkuil en nu was de keeper kansloos. Dat hier een buitenspel luchtje aanzat ontging de arbitrage.  In een poging om de winst binnen te halen kwamen Mitchel Jansen en Rick van Tol in het veld voor Roy v/d Berg en Mark van Leeuwen. Mike van Velzen werd buitenspeler en leek hiermee te zijn verlost van Wesley Knoppert die  de Koudekerkse goalgetter de hele wedstrijd op de hielen zat. Maar ook Jansen kreeg geen kans bij deze sterke verdediger. Het enige wapenfeit van de wedstrijd was een irritatie momentje bij de zijlijn waarbij Richard Zijderveld zich liet provoceren, beide spelers kregen geel en aangezien Zijderveld eerder al een makkelijk gegeven kaart had ontvangen moest Koudekerk de laatste minuut met 10 man vol maken. Zijderveld zal volgende week dus ontbreken in de return. Een return waar Koudekerk zal moeten winnen. Doelsaldo telt niet dus bij een gelijkspel zullen strafschoppen de beslissing brengen wie er met Soccer Boys gaan uitmaken wie er volgend seizoen in de tweede klasse speelt want de club uit Bleiswijk won hun eerste wedstrijd met 5 – 2 en lijkt vrijwel zeker van de tweede ronde.