Kagia 1 - Koudekerk 1

Kagia 1

Dominique van den Burg (kopbal)
Rutger Goudriaan (schot)
Sander van den Burg (schot)
Ramon Sluijmer
Jimmy Simons (Trainer)
Dominique van den Burg
Amaral Rijgersberg

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

1 mei 2010 14:30

Mirjavanmard, M.

Koudekerk laat zich afbluffen door “uitgespeeld” Kagia.

Je zou een fel startend Koudekerk verwachten, het was ook de opdracht waarmee Pieter van Zoest zijn elftal het veld instuurde. Maar binnen tien minuten keek de ploeg die de derde periode voor het rijpen had al tegen een 2 – 0 achterstand aan.  Het kwam die klap niet meer te boven en zo eindigde het seizoen voor Koudekerk toch wel teleurstellend.

De wedstrijd was nog geen minuut oud toen alles bij Koudekerk fout ging achterin, keeper wouter Reijneveld kreeg de bal niet onder controle die ging omhoog waar Vince van Goozen bleef kijken en Dominique v/d Burg zo de 1 – 0 op een presenteerblaadje aan bood. Toen even later Wouter Reijneveld ook nog eens een schot van Rutger Goudriaan liet glippen was het eigenlijk al gebeurd met Koudekerk. Het keerpunt was de kopbal van Bart v/d Hulst, zo liet van Zoest na afloop weten. De verdediger kreeg vlak na de 1 – 0 een opgelegde kans om zijn ploeg weer op gelijke hoogte te brengen maar kopte naast de goal van Sander v/d Niet.  Bij Koudekerk klopte het achterin van geen kant. Het centrale duo v/d Hulst en van Goozen, Dennis Bos was doorgeschoven nar het middenveld, kreeg geen van op de spitsen van Kagia en iedere aanval van de oranje hemden leverde gevaar op. Dat het bij rust slechts 2 – 0 was mocht dan ook een wonder worden genoemd gezien het aantal kansen van de thuisploeg die ook nog twee keer de paal raakte.

Na de rust stond er bij Koudekerk een ander centraal duo, van Goozen in de rust en Bart v/d Hulst binnen een half uur waren geblesseerd vervangen door Jeroen Koot en extra spits Pim van Tulder. De jongste van Tulder liet zich al snel zien maar zijn lobje over v/d Lans was net niet hoog genoeg. Koudekerk speelde de tweede helft wel beter maar moest risico nemen, gaf ruimte weg en na een klein uur leek de wedstrijd te zijn beslist. Arjan v/d Lans kon volledig vrijgelaten de 3 – 0 binnenschieten. Toen pas leek er echt iets wakker te worden bij Koudekerk, Rick van Tol tekende voor de 3 – 1 en met nog een kwartier te spelen was het diezelfde van Tol die Koudekerk terug bracht in de wedstrijd door een vrije trap hard en laag langs v/d Lans te schieten. Het werd ineens weer een echte wedstrijd en door de tussenstanden op de andere velden kon het zomaar gebeuren dat Kagia bij winst een vervangende periode kon krijgen. Die wetenschap maakte er een echte wedstrijd van en dat noodzaakte de scheidrechter tot het uitdelen van de nodige kaarten. Kagia Trainer Jimmy Simons kon zelfs vertrekken na commentaar op de leiding. Al deze onderbrekingen waren niet i het voordeel van Koudekerk, dat liet zich uit het spel halen en wist zo ook niet verder te komen dan de twee treffers van van Tol. Door dit verlies verspeelde Koudekerk de nacompetitie en sluit het de competitie af op een zesde plaats. Kagia gaat met Semper en Oegstgeest, dat Alphia met 8 – 1 afdroogde , de na competitie in. G.H.C. werd kampioen, Roodenburg promoveert als nummer twee ook naar de tweede klasse. Voor Koudekerk was het een wisselende competitie. Goede wedstrijden werden afgewisseld met verschrikkelijk slechte en uiteindelijk sta je dan zesde. Volgend seizoen weer een nieuwe kans, als de ploeg dan het nivo kan halen van de wedstrijden tegen Alphia en Roodenburg thuis….

Opstelling Koudekerk: Wouter Reijneveld, Simon van Leeuwen, Bart v/d Hulst(23.Jeroen Koot), Vince van Goozen(46.Pim van Tulder), Christian Vergunst, Dennis Bos, Ruben v/d Berg, Yvar de Groot, Robert Koot(74.Jeroen Hogenes), Joep van Tulder, Rick van Tol.

Toeschouwers: 250