Koudekerk F2 heeft de wind weer in de zeilen! 5-1 winst op Oegstgeest F2

F-pupillen zaterdag, F2, 7e klasse 03

17 januari 2015 8:45

M. Duiker

Na een welverdiende winterstop stond gister onze eerste wedstrijd van 2015 op het programma. Helaas moesten we Kamil en Bastian missen, maar daarvoor in de plaats hadden wij invaller Duko. Jasper begon op keep, Luuk, Joep en Duko in de verdediging en Juan, Jeremy en Robin in de aanval. De F2 trof thuis het team van Oegstgeest F2. Eigenlijk was gelijk al te zien dat wij een maatje te groot waren voor deze kleine Oegstgeestenaren. In ieder geval op lengte hadden we ze al overtroffen. In het begin van de wedstrijd moesten we er weer even inkomen met zijn allen en was er mooi aanvallend spel, maar wilde het afmaken voor de goal van Oegstgeest net niet lukken. Uiteindelijk wisten Robin en Juan in de 10de minuut goed richting doel te komen van Oegstgeest en na een mooie voorzet van Robin wist Juan de eerste treffer van de wedstrijd op zijn naam te zetten. We bleven mooi aanvallen spel laten zien, maar scoren wilde niet echt lukken. En af en toe wist ook Oegstgeest onze keeper Jasper te bereiken, maar die kwam geen ene keer echt in de problemen. In de 15de minuut waren Juan en Robin weer goed op dreef, maar schoot Robin nét naast, jammer, want het was een prachtige kans. Even voor rust stonden we nog even met 6 man in het veld, omdat Jeremy steek in zijn zij kreeg. Gelukkig voor hem werd er snel afgefloten en konden we met 1-0 de kleedkamer in voor de rust. In de kleedkamer bleek dat Jasper bij een keepactie hard geraakt was door een schoen van de tegenstander, waardoor hij veel pijn in zijn vingers had. Jasper en Jeremy besloten van rol te wisselen en zo kwam Jasper in de aanvalspositie op het veld en bewaakte Jeremy het doel. Nou, dat bleek een goede wissel te zijn want al in de 2de minuut van de 2de helft wist Jasper door te breken in een mooie solo en voor de keeper van Oegstgeest uit te komen. Jasper schoot de bal hoog........hij ging over de keeper heen.......en rolde zo de goal in: 2-0! Jasper had de smaak te pakken, want vanuit de aftrap na de goal wist hij gelijk weer richting het doel van Oegstgeest te komen en scoorde hij zijn 2de doelpunt van de wedstrijd: 3-0. Oegstgeest liet het er niet bij zitten en bleef ook wel de aanval zoeken, hun trainer en publiek schreeuwden de longen uit het lijf maar het mocht niet echt baten. De paar balen die voor ons doel kwamen wist Jeremy goed eruit te houden. En Joep, Luuk en Juan verrichten goed verdedigingswerk en wisten telkens de bal weer terug te veroveren en richting onze aanvallers te brengen. In de 27ste minuut van de wedstrijd wist Duko dicht bij de keeper van Oegstgeest te komen en wist ook de bal achter de keeper te krijgen, Luuk hoefde de bal alleen maar in te tikken en daarmee was de 4-0 een feit! In de 33ste minuut moesten we dan toch het tegendoelpunt van Oegstgeest incasseren, 4-1. Echter, dat liet Jasper niet op zich zitten en die wist in de 38ste minuut zijn derde doelpunt van de wedstrijd te maken en ook de eindscore daarmee op het bord te zetten: 5-1.
Het was een mooie wedstrijd, met goed samenspel en mooie passes van de verdedigers richting de aanvallers. Top gedaan jongens!
Volgende week spelen we een uitwedstrijd tegen het Voorhoutse team Foreholte F4. Aanvang wedstrijd om 8.30 uur, dus dat wordt vroeg uit de veren....